Rok 2005 byl ve znamení rozvoje a upevňování postavení Komory Public Relations (KoPR) na českém komunikačním trhu. KoPR v tomto roce zahájil spolupráci s novými partnery, rozšířil členskou základnu, jeho členové přednášeli na odborných seminářích a spolupracovali na zkvalitňování služeb public relations na českém trhu. V těchto dnech vyhlašuje KoPR již druhý ročník ankety Tiskový mluvčí roku a již tradičně se stal odborným garantem soutěže Firemní médium roku.
KoPR v uplynulém roce intenzivně pracoval na rozvoji členské základny, v současné chvíli má již 15 členů, kteří v loňském roce dosáhli celkového obratu 192,9 mil. Kč. Členové KoPR se zaměřili na rozšiřování povědomí veřejnosti o oboru public relations a na zvyšování odborné úrovně profesí zabývajících se prací s veřejností. KoPR v loňském roce uspořádal první ročník ankety Tiskový mluvčí roku, ve které měli novináři poprvé možnost vybrat podle jejich názoru profesionálně nejlepšího tiskového mluvčího ve státních institucích a firmách. Vítězi předešlého ročníku se stali dle kategorií pan Marek Zeman a pan Karel Samec.
V těchto dnech KoPR vyhlásil již druhý ročník této ankety, uzávěrka hlasování byla stanovena na 5. května. I v letošním roce byla zařazena kategorie „Němá barikáda“, ve které novináři zvolí nejméně oblíbeného tiskového mluvčího.
Pro novináře je připraven základní seznam nejvýznamnějších firem a státních institucí ČR, ze kterého mohou vybrat, případně doplnit, tři jména pro obě kategorie, tedy tiskový mluvčí institucí a tiskový mluvčí firem. Své tipy uvádějí v hierarchii 1. – 3. místo, v kategorii Němá barikáda (nejméně oblíbeného tiskového mluvčího) stačí napsat do přiloženého elektronického formuláře jediné jméno. Každému pořadí bude přiřazen příslušný počet bodů. Vítězem se stane tiskový mluvčí s nejvyšším součtem bodů v každé kategorii. Slavnostní vyhlášení výsledků ankety, která má za cíl ocenit profesionalitu a vstřícný přístup právě tiskových mluvčích, proběhne v druhé polovině května.
Mezi další činnosti KoPR se řadí aktivní účast členů komory na seminářích na téma public relations společnosti Institute for International Research, kde se ujali role přednášejících. Současně KoPR zahájil spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně, kde jeho členové vedou semináře na téma Public Relations v praxi. Tyto semináře se setkaly s vřelým přijetím jak u studentů, tak místních profesorů.
– red –