Pracoviště řidiče vozu Mercedes třídy S je velmi příjemně ovladatelné informační centrum s novým řešením přístrojové desky a centrálního displeje.
Displej s proměnným zobrazením podle aktuální situace zobrazuje uživateli jen ty údaje, které právě potřebuje. Informace, které právě nejsou důležité, zmizí do pozadí, aby neodváděly pozornost řidiče.
Tento nový zobrazovací systém Bosch vůbec poprvé využívá číselníkový indikátor a variabilní grafické zobrazení. Tento způsob zobrazování je možný díky použití obrazovky a softwarově generovaného otáčkoměru. Zvolené řešení umožnilo návrhářům využít maximální flexibilitu návrhu HMI (Human Machine Interface – rozhraní člověk-stroj), a tím vytvořit zvlášť jasně strukturovaný a současně intuitivně pochopitelný systém řízení informací.
Zatímco přístrojová deska v primární zóně pozornosti řidiče zobrazuje důležité informace o jízdě a údaje, které si řidič vyžádal, centrální displej umístěný uprostřed mezi řidičem a spolujezdcem zobrazuje další informace související s pohodlím posádky a zábavou. Proměnný obsah zobrazení řídí systém reagující jednak na aktuální situaci při jízdě a také na požadavky řidiče. Řidič tak má neustále k dispozici optimalizované množství informací, aniž by byl přetěžován optickými a akustickými upozorněními na věci, které jsou podružné.
Přístrojová deska
Za tmavým krycím sklem přístrojové desky se skrývá nejnovější technologie v klasicky elegantním provedení. Až na druhý pohled, při startování vozu, si všimnete osmipalcového TFT barevného displeje, který mezi mechanickým palivoměrem, teploměrem a rychloměrem elektronicky zobrazuje animaci otáčkoměru. Obrazovka má rozlišení 800 x 480 bodů a formát 16:9. Stupnice „skutečných“ přístrojů mají stejný vzhled jako stupnice otáčkoměru. Díky technologii černé obrazovky s třicetiprocentní propustností světla a podsvícením trubicemi CCFL je displej velmi ostrý a snadno čitelný. Díky velkému displeji uprostřed přístrojové desky je tu ve srovnání s běžnými displeji k dispozici značná zobrazovací plocha umožňující podporu řidiče, kde se zobrazují informace související s aktuální situací přímo v zorném poli řidiče. To znamená, že zobrazované informace jsou dobře viditelné a nedochází tak k vyrušování a odvedení pozornosti.
Uprostřed displeje se zobrazují aktuální varování, menu a navigační informace. V tomto režimu informace překrývají střed ukazatele otáčkoměru a informaci o otáčkách předává stále viditelný konec „ručičky“. Nová třída S také vůbec poprvé nabízí systém nočního vidění. V tomto režimu je otáčkoměr zobrazován formou pruhu na dolním okraji obrazovky, zatímco celou zbývající plochu zabírá výstup infračerveného nočního vidění. Tento systém řidič ocení zejména za snížené viditelnosti.
Střední displej
Tento displej je umístěn napravo od přístrojové desky. Obsahuje elektroniku s vlastní inteligencí integrovanou do informační sítě vozu. Vzhled a rozmístění prvků jsou přizpůsobeny palubní desce, takže obě jednotky vnímáte jako jednu.
Centrální displej zobrazuje informace přispívající k pohodlí a k zábavě, například informace o rádiu, navigaci, klimatizaci nebo stav videopřehrávače. Osmipalcový TFT barevný displej je stejný jako displej v palubní desce. Na rozdíl od něj jej lze motoricky natočit k řidiči nebo spolujezdci pro optimální čitelnost. Díky propustnosti čtyř datových kanálů 290 Mbps pokrývá centrální displej všechny mediální požadavky.
Rozmanitost a jednoduchost
Přístrojová deska a uprostřed umístěný displej společně vytvářejí informační systém zaměřený na řidiče. Přes rozmanitou nabídku možností zobrazení je pracoviště řidiče vozu třídy S výjimečně jednoduché. Tento praktický informační systém lze ovládat intuitivně, čímž zkvalitňuje podmínky pro práci řidiče, a tím zlepšuje uživatelskou ergonomii i bezpečnost provozu.
Společnost Bosch pro vozy Mercedes třídy S dodává i snímače, řídící jednotku motoru, škrtící klapku a zapalovací svíčky pro zážehové motory respektive třetí generaci systému common-rail s piezo vstřikovači pro vznětové motory, dále dvoumotorové stěrače, motor startéru, alternátor, řídící jednotku airbagů a parkovacího asistenta. Společnost Bosch také nové vozy třídy S vybavuje sedadlem Drive Dynamic Seat, poskytujícím řidiči jemnou masáž a v zatáčkách přifukující okraje sedadla pro lepší vedení těla a vyšší komfort při jízdě.
– red –