Společnost Ford Motor Company se už dlouhou dobu systematicky zabývá možnostmi snižování emisí kysličníku uhličitého CO2 vznikajícího provozem motorových vozidel. V této souvislosti Ford vyzývá všechny zainteresované – akcionáře automobilek, zákazníky, vlády, dodavatele pohonných hmot i Evropskou komisi – k lépe koordinovanému postupu při snižování emisí CO2.
Lewis Booth, výkonný viceprezident Ford Motor Company, do jehož odpovědnosti spadají společnosti Ford of Europe a Premier Automotive Group, na konferenci evropských petrolejářů Europia v Londýně připustil vliv automobilismu na vývoj světového klimatu a za společnost Ford se přihlásil k vyvození odpovídajících reakcí.
„Pokud chceme stabilizovat klimatické změny a zabránit hrozící katastrofě, musíme ustálit koncentrace atmosferického kysličníku uhličitého CO2 na přijatelné úrovni,“ prohlásil Lewis Booth. „Diskuse pokračují, ale odborníci se sjednocují v názoru, že dlouhodobá koncentrace CO2 v ovzduší by měla činit 550 ppm nebo méně.“
„Je to velká výzva pro všechny zainteresované. Rozhodně nestačí jenom uvést dva, tři ekologické produkty a zbytek nechat samovolnému vývoji. Automobilka Ford proto vidí dlouhodobě udržitelný ekologický vývoj jako jeden ze základních principů svého podnikání. To znamená, že musíme zásadně změnit dosavadní zvyklosti a postupy – a nejenom my, ve Ford Motor Company, která už touto transformací prochází, ale všechny subjekty působící v automobilovém průmyslu!,“ prohlásil Lewis Booth.
Lewis Booth také vyzval k větší podpoře realistických projektů a přístupů, které by vedly k posílení principů dlouhodobě ekologické mobility. Ty ostatně odrážejí závěry skupiny CARS 21 Evropské komise, vedené komisařem Günterem Verheugenem, která sdružuje představitele výrobců automobilů, národních odborových centrál, představitelů zemí EU atd.
Lewis Booth zdůraznil, že na cestě k dlouhodobě udržitelnému rozvoji nelze spoléhat na jednoduchá nebo jednotná řešení. „Rozmanitost potřeb zákazníků z nejrůznějších oblastí trhu nás vede k investicím do všech našich značek ve všech regionech, tak abychom systematicky dokázali snížit emise CO2. Naše hlavní řešení jsou následující: „Čisté“ vznětové motory, sofistikované systémy přímého vstřikování benzinu, snižování hmotnosti automobilů, modely využívající alternativní paliva (AFV), zahrnující automobily spalující více druhů paliv a další vývoj AFV modelů, hybridní pohony a vývoj vestavitelných hybridních technologií, motory spalující vodík (ICE) a vodíkové palivové články.“
Lewis Booth rovněž vyzval vlády jednotlivých zemí ke zvýšení investic do silniční a dopravní infrastruktury.
Na závěr L. Booth zdůraznil, že případné řešení, které by vedlo ke snížení množství emisí CO2 v ovzduší, bude vyžadovat nové technologické postupy nejen v automobilovém, ale i v petrochemickém průmyslu.
– red –