Siemens Business Services (SBS), rakouská rafinérská společnost OMV a výrobce domácích spotřebičů Miele společně vyvíjejí řešení v oblasti tzv. „rozšířené reality” (RR). Tato řešení doplňují skutečný obraz prostředí informacemi, které jsou překrývány na displeji fotoaparátu nebo mobilního telefonu. Pro letošní světový fotbalový šampionát je na trhu hra na principu rozšířené reality, určená pro mobilní telefony s vestavěnou digitální kamerou.
Pokud v průběhu konání letošního světového šampionátu ve fotbale uvidíte, jak na autobusové zastávce lidé sledující displej svého mobilního telefonu stojí s napřaženou nohou ke střelbě a pak najednou s výkřikem „gól” vyskočí do vzduchu, můžete si být jisti, že trpí fotbalovou horečkou nebo mají v telefonu nejnovější RR aplikaci od společnosti SBS. Aplikace vychází z dílny C-LAB, moderní laboratoře pro vývoj softwaru společnosti Siemens Business Services a padernbornské univerzity. Ve hře „Kick Real” (www.kickreal.de) hrají uživatelé mobilních telefonů při nácviku pokutových kopů vlastníma nohama. Míč, hřiště i branka jsou virtuální, ale hráč střílí sám. Mobilní telefon s vestavěnou kamerou si namíří na nohu a propojí skutečné prostředí s digitálním fotbalovým trávníkem. Stojí doslova jednou nohou v digitálním světě. S hrou se počítá také jako s reklamním médiem ve spojení s nadcházejícím světovým šampionátem.
V rámci výzkumného projektu Evropské unie C-Lab spolupracovala s rakouskou společností OMV na vývoji pilotního projektu pro instruktáž techniků. Cílem aplikace bylo poskytnout pracovníkům v terénu nejdůležitější údaje o průmyslovém zařízení, které mají na starosti, tak, aby mohli rychle provést případné opravy. Místo dlouhého studia komplikovaných příruček pracovníci jednoduše závadu vyfotografují. Fotoaparát je integrován v PDA nebo osobním počítači do ruky, který snímek radiovým signálem zašle na centrální server, kde je porovnán se stavebními plány celého systému. V odpovědi na zprávu dostane technik nákresy plánů nebo pokyny k opravě poškozeného dílu. Ve zkušebním provozu se prokázala řada možností této technologie a v současné době je příslušné řešení připraveno k uvedení na trh.
To rovněž platí pro další výzkumný projekt řešený společnostmi SBS a Miele. Ty vytvořily pilotní systém, který prodejci na mobilním telefonu umožňuje zobrazit údaje a varianty skutečného výrobku – prostřednictvím textu a grafických nebo 3D prvků. Výsledkem je kvalitnější informování zákazníka. Během okamžiku je možné snímek skutečného výrobku v prodejním místě překrýt zobrazením jiného čelního panelu, odlišných ovládacích prvků nebo jiného barevného provedení.
– red –