Společnost Nokia oznámila, že plánuje otevřít několik značkových obchodů Nokia v hlavních světových metropolích. Vedle podpory prodeje bude hlavním cílem těchto specializovaných obchodů (tzv. Nokia Flagship Stores) seznámit zákazníky s kompletním portfoliem produktů a služeb a nabídnout uživatelům telefonů Nokia příležitost, aby si telefony a jejich funkce vyzkoušeli ve stylovém prostředí. První značkový obchod Nokia byl otevřen 8. prosince 2005 na Puškinově náměstí v Moskvě. Nokia Flagship Stores budou v průběhu následujících let postupně otevřeny v dalších světových velkoměstech.
„Prostřednictvím nových značkových obchodů Nokia usilujeme o to inspirovat a vzdělávat své zákazníky v otázce mobility, a zároveň zvyšovat atraktivitu značky Nokia. V těchto obchodech si budete moci vyzkoušet I nové možnosti zábavy,“ prohlásil prezident a COO společnosti Nokia Olli-Pekka Kallasvuo na oficiálním otevření moskevského obchodu. „Zákazníci se zde seznámí s funkcemi a schopnostmi našich nejnovějších multimediálních chytrých telefonů a odborný personál jim pomůže s nastavením přístrojů, např. s konfigurací e-mailu. Chceme svým zákazníkům nabídnout interaktivní prostředí, v němž si budou moci vyzkoušet všechny možnosti mobility.“
Ve značkových obchodech Nokia si zákazníci budou moci vyzkoušet nejnovější mobilní přístroje z nabídky společnosti a dozví se spoustu zajímavých informací o nových mobilních službách a technologiích. Vyškolení zaměstnanci jim pomohou s výběrem produktu, který bude nejlépe odrážet jejich životní styl a individuální potřeby. Návštěvníky obchodu budou oslovovat multimediální interaktivní monitory, které jim umožní poslat zprávu nebo fotografie přátelům. Návštěvníci si budou moci v obchodě nastavit nové přístroje, upravit nastavení služeb a také vyzkoušet příslušenství ke svému přístroji.
Jedna část všech značkových obchodů Nokia bude vyhrazena mobilním hrám s přímým přístupem do N-Gage arény, což je globální mobilní síť věnovaná hrám. Návštěvníci obchodu si budou moci vyzkoušet mobilní hry, například automobilové závody Asphalt: Urban GT (TM) 2 a dosažené výsledky se automaticky zaznamenají na výsledkovou tabuli. Po otevření dalších obchodů Nokia bude možné soupeřit i s hráči s jiných měst.
„Naše strategie se zaměřuje hlavně na zákazníka a díky značkovým obchodům se můžeme dostat blíže,“ říká ředitel pro globální prodej a marketing Cliff Crosbie. „Prostřednictvím těchto obchodů chceme navázat úzký vztah se zákazníky, naslouchat jejich připomínkám a nalézat nové a cenné podněty. Tyto informace nám pak umožní rychleji reagovat a představovat služby a produkty, které splňují požadavky zákazníků. Koncept, na němž jsou tyto obchody postaveny, je v oblasti prodeje skutečně ojedinělý.“
Podobně jako v Moskvě budou i další značkové obchody Nokia umístěny na nejexponovanějších obchodních místech. Tyto obchody budou ve vlastnictví společností Nokia, aby byla skutečně zajištěna maximální úroveň poskytovaných služeb.
Značkové obchody Nokia podporují novou prodejní strategii společnosti Nokia, jež bude zahrnovat maloobchody, operátory a více než 300 000 maloobchodních prodejen partnerů společnosti Nokia po celém světě. Tato strategie má podpořit vedoucí postavení společnosti Nokia na mobilním trhu. Zkušenosti a podněty našich zákazníků ve značkových obchodech budou zpracovány a realizovány napříč celou sítí.
– pk –