V sobotu 17. prosince 2005 to bylo 35 let, kdy byl v olomoucké mlékárně zahájen provoz. O vybudování nové mlékárny v Olomouci se uvažovalo několik desetiletí.
Od založení mlékárny OLMA k vybudování současné podoby vedla dlouhá cesta plná investic, modernizace výrobních technologií, hledání nových odbytišť, rozšiřování a zlepšování produktů. V současné době se v olomoucké mlékárně denně zpracovává přibližně 850 tisíc litrů mléka, což v ročním souhrnu činí více než 300 milionů litrů. Podle vedení společnosti je možné do budoucna kapacitu zpracovávaného mléka rozšířit až na 1,1 milionu litrů denně. Svým rozměrem se tak mlékárna řadí mezi středně velké evropské mlékárny.
V roce 1967 byl v Olomouci položen základní kámen mlékárenského podniku. Již v následujícím roce byla uvedena do provozu sušárna a v roce 1970 konzumní mlékárna. OLMA se postupně stala nejvýznamnějším mlékárenským podnikem na Moravě. Roční výroba sušených krmných směsí dosahovala průměrně 14 000 tun/ročně a byla dále rozšiřována o další směsi a sušená mléka. Koncem sedmdesátých let představovala výroba másel OLMY více než čtvrtinu produkce celé Moravy. V roce 1988 zahájila OLMA jako první česká mlékárna výrobu trvanlivého mléka v litrových ušlechtilých kartonech. Současně se začalo rozšiřovat i portfolio zakysaných mléčných produktů. V přelomovém roce 1989 byla OLMA moderním podnikem, jejíž sortiment však byl poplatný tehdejším potřebám agrární politiky.
V současné době je OLMA, a.s. druhým nejvýznamnějším výrobcem mléčných výrobků v ČR. Díky modernizaci, kterou prošla výroba v posledních několika letech a která si od roku 1999 vyžádala investice přesahující miliardu korun, splňuje ta nejnáročnější kritéria výrobní i ekologické kvality. Svým zákazníkům tak garantuje světovou úroveň svých výrobků a služeb, které jsou plně srovnatelné s mezinárodní konkurencí. Převážnou část produkce tvoří čerstvé a trvanlivé mléko, jogurty, jogurtové nápoje, dezerty, másla a ostatní zakysané výrobky. „Podle průzkumů tuzemského trhu OLMA, a.s. zaujímá první místo v prodaném množství jogurtových nápojů i pudinkových dezertů. Druhou příčku pak v obdobném hodnocení spotřebitelů zaujímá se svými jogurty a tuky“, uvedl Ladislav Fišer z marketingového oddělení společnosti OLMA
– red –