Brno mělo k módě vždy blízko, i za dob předlistopadových zde bylo možno nakoupit “betálné vohoz”. Nyní se moravská metropole dostala do zorného pole mezinárodních obchodníků s módou.
Brňané dnes mohou přímo v centru města nakoupit zboží značek H&M, Terranova, Adidas, Mango, Benetton, Jackpot&Cottonfield, Kenvelo, Bata nebo Intersport.
Prvním významným milníkem byl příchod módního řetězce H&M. Ten otevřel svůj megastore o velikosti 1800 m2 na rohu České ulice a náměstí Svobody v roce 2004. „Byl to první obchod H&M v České republice otevřený v centru města. Do té doby existovaly prodejny H&M pouze v nákupních centrech,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W/H&B), který se pronájmu obchodů v centrech měst věnuje.
K nedávno otevřeným módním obchodům na brněnské Masarykově třídě patří obchod Miss Sixty a Energie. Miss Sixty nabízí trendové italské módní zboží a doplňky pro ženy, Energie je značka určená moderním mužům.
Na jaře 2006 se mohou Brňané těšit na příchod dalších módních značek zvučných jmen. Obchod o rozloze přes 2000 m2 otevře na České ulici populární módní značka Zara.
Jen o kousek dál vznikne nový obchod polské módní značky Reserved.
„Zara je jednou z nejdynamičtějších značek světa. Rozhodnutí vstoupit na trh s tak velkým obchodem ukazuje na silnou důvěru ve vyspělost brněnského trhu,” říká J. Kotrbáček. Ta se hodnotí především podle kupní síly obyvatel, existence povědomí o světových značkách či dostatečné nabídky kvalitního zboží. „Centrum Brna dnes již tyto náročné požadavky splňuje a stává se atraktivní destinací,“ dodává J. Kotrbáček.
Společnost C&W/H&B dnes eviduje další významné módní společnosti se zájmem o prodejní plochy v Brně a dalších větších městech České republiky. „Máme seznam zájemců, kteří plánují vstoupit do centra Brna a momentálně hledají vhodné a kvalitní lokality,“ dodává Jan Kotrbáček.
Stoupající zájem o pronájem maloobchodních prostor v brněnském centru se pozitivně odráží na celkovém stavu nemovitostí. Silné mezinárodní značky znamenají jistotu dlouhodobého nájemního vztahu. To majitelům domů dává příslib návratnosti jejich investic vložených do rekonstrukcí.
– mou –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.