V konkurenci více než sedmdesáti prací z celé Evropy zvítězila kampaň České spořitelny a Nadačního fondu Mamma pod názvem ´I drobná platba se může stát drahocennou´. Evropská asociace pro finanční management a marketing (EFMA) předala v pátek 28. října organizátorům cenu Grand Prix 2005. Potvrdila tak úspěch iniciativy, díky které se během dvou měsíců letošního roku podařilo vybrat více než 3,5 miliónu korun. Za tyto peníze již byl zakoupen mamograf, přístroj nezbytný k účinné prevenci a diagnostice rakoviny prsu.
„Ocenění si vážím o to víc, že bylo uděleno v období desátého výročí spolupráce banky s Nadačním fondem Mamma. Potvrzuje naši zkušenost, že nejúspěšnějšími jsou vztahy založené na dlouhodobém poznání partnerů, jejich potřeb a možností spolupráce,“ uvedl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny. „Cena Gran Prix je jen něčím navíc, jsme velmi rádi, že jsme mohli skutečně pomoci,“ dodal Martin Škopek.
EFMA (European Financial Management and Marketing Association) je největší evropskou asociací sdružující 93 bank, pojišťoven a ostatních finančních institucí ze 43 zemí (včetně USA, Austrálie a Japonska). Cenu Grand Prix uděluje každoročně za nejlepší reklamní vizuál pro tisková média a spot pro elektronická média. EFMA ve spolupráci se společností CapGemini E&Y vydala v roce 2004 publikaci World Banking Report, studii bankovního sektoru z pohledu klienta porovnávající mimo jiné i možnosti a omezení cenové politiky bank v konkrétních zemích.
Česká spořitelna proinvestovala v roce 2004 prostřednictvím své nadace 33,3 milionu Kč na charitativní projekty. Mezi nejvýznamnější partnery patřil Sananim, občanské sdružení pro prevenci a léčbu drogově závislých, Život 90, občanské sdružení na pomoc seniorů, Nadace Partnerství, zaměřenou na zvyšování kvality životního prostředí, dále Nadace VIA, Česká katolická charita, Fond ohrožených dětí a další. Se všemi zmíněnými organizacemi pokračuje spolupráce i v letošním roce.
– red –