Marketing

Nová marketingová strategie Poštovní spořitelny

Poštovní spořitelna zveřejnila svou strategii pro příštích 10 let. Cílem je stát se do roku 2015 jedničkou na trhu pro drobnou klientelu. Jako první banka v ČR nabídne Poštovní spořitelna mobilní bankovní poradce. Na trh uvede nové produkty, např. hypotéku. V delším časovém horizontu plánuje Poštovní spořitelna zavedení služby cash back pro své klienty.

Poštovní spořitelna je v současnosti se dvěma miliony klientů druhá největší banka na masovém trhu (mass retail market). „Být druhý nám rozhodně nestačí. Proto chceme během příštích let razantně atakovat pozici České spořitelny a stát se číslem jedna masovém trhu,“ uvedla Vlasta Dolanská, výkonná ředitelka Poštovní spořitelny. Poštovní spořitelna zvýší do deseti let počet svých klientů ze stávajících 2 milionů na 3 miliony.

Razantní růst tržních podílů plánuje Poštovní spořitelna také v depozitech a v oblasti úvěrů. Na trhu depozit chce Poštovní spořitelna růst ze stávajících 9,8 % na 18 % v roce 2015. V oblasti úvěrů plánuje Poštovní spořitelna růst svého tržního podílu ze stávajících 1,3 % na 10 % v roce 2015. Aby dosáhla těchto cílů uvede Poštovní spořitelna na trh nové produkty a nabídne klientům nejvíce přístupů k jejich financím.

Prvním z nových produktů je hypotéka, kterou Poštovní spořitelna uvede na trh na jaře 2006. „Hypoteční trh se rozvíjí velmi dynamicky a my chceme být u toho. Klientům nabídneme jednoduchost a velmi výhodný poměr kvality a ceny,“ řekla Vlasta Dolanská.

Poštovní spořitelna plánuje další produktové změny a nové produkty zejména v oblasti úvěrů. Své portfolio bude Poštovní spořitelna inovovat i v oblasti produktů pro mladé, kde již nyní patří k leaderům trhu.

Poštovní spořitelna nabídne klientům nejvíce přístupů k jejich financím. „Jako první banka v ČR zavedeme na jaře 2006 mobilní bankovní poradce. Dovezeme banku klientům až domů. Využíváme zde zkušeností z mateřské KBC. Pro finanční poradenství budeme využívat sítě ČMSS, sesterské společnosti ze Skupiny ČSOB,“ prohlásila Vlasta Dolanská. Mobilní bankovní poradci představují způsob kontaktu z bankou pro ty klienty, kteří si chtějí pořídit sofistikovanější produkty a přitom je nechtějí vyřizovat na pobočce Poštovní spořitelny nebo na poště.

Na českém trhu naprosto novou službou, na níž Poštovní spořitelna pracuje, je tzv. cash back. „Vzhledem k tomu, že někteří hráči na trhu blokují svými postoji zavedení této služby plošně, pracujeme na tom zavést cash back jen pro naše klienty. Zahájili jsme jednání s některými obchodníky o zavedení služby,“ řekla Vlasta Dolanská. „Zavedení služby ovšem není otázkou nejbližších několika měsíců, je to běh na delší trať,“ dodala.

Cash back umožní klientům při placení kartou současně požádat obchodníka o vydání další hotovosti z účtu, podobně jako kdyby vybírali z bankomatu. Tato služba není běžná ani v okolních státech, klienti ji ale mohou využít např. ve Velké Británii nebo Spojených státech.

Do konce příštího roku plánuje Poštovní spořitelna bezmála zdvojnásobit počet svých poboček – tzv. Finančních center. Ta slouží zejména pro prodej sofistikovaných produktů a produktů pro podnikatele. Jejich rolí je také být poradenskými centry. V současnosti má Poštovní spořitelna 12 Finančních center, na konci příštího roku jich bude 22.

Dominantní distribučním kanálem zůstává i nadále Česká pošta. Poštovní spořitelna bude pracovat na zlepšení servisu pro klienty. Od počátku roku 2006 totiž přebírá plnou odpovědnost za školení přepážkových pracovníků, kteří tak budou blíže k informacím.

Poštovní spořitelna rozšiřuje možnosti svého elektronického bankovnictví, které prochází razantním nárůstem zájmu klientů. Nyní využívá některý z kanálů elektronického bankovnictví více než čtvrt milionu klientů. Nárůst počtu uživatelů Max Internetbankingu PS dosahuje od počátku roku 245 %. Další expanzi plánuje Poštovní spořitelna i v síti svých bankomatů (tj. těch umístěných v budovách České pošty či ve Finančních centrech Poštovní spořitelny) – nyní jich má 100. Společně s bankomaty ČSOB mohou klienti Poštovní spořitelny vybírat za poplatek 5 Kč ve více než 550 bankomatech v ČR a ve 110 bankomatech v SR.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!