Knihy

Nové trendy a nové výzvy marketingové komunikace: integrovaná komunikační řešení

Nakladatelství Management Press uvádí na knižní trh průkopnickou knihu uznávaného marketingového praktika a ředitele komunikační agentury Draft Prague Petra Freye Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Kniha určená pracovníkům marketingových oddělení, reklamních agentur a profesionálům v oblasti komunikace mapuje a popisuje nové trendy v dynamicky se měnící oblasti marketingové komunikace a na příkladech jejich praktické aplikace dokládá jejich schopnost zaujmout a oslovit spotřebitele.

Tato nová a odvážná komunikační řešení mají velice často podobu pestrého mezioborového mixu, jenž spojuje přednosti různých nástrojů a přístupů a jehož charakteristickými znaky jsou nízké náklady, měřitelnost a celková efektivnost.

Diskutabilní výsledky tradičních nástrojů, technik a kanálů marketingové komunikace nutí marketéry k tomu, aby hledali nová a odvážná komunikační řešení, která mají velice často podobu pestrého mezioborového mixu, jenž spojuje přednosti různých nástrojů a přístupů a jehož charakteristickými znaky jsou nízké náklady, měřitelnost a celková efektivnost.

Na řadě příkladů úspěšných speciálních domácích i zahraničních projektů autor ukazuje také možnosti využití efektivních kombinací nových metod s těmi tradičními. Podrobněji se věnuje specializovaným komunikačním oborům (např. guerillový, digitální či virový marketing, event marketing, direct marketing v elektronických médiích, product placement aj.), vývoji marketingové komunikace jako odvětví, modelům spolupráce s agenturami, vyhlašování tendrů a dalším praktickým tématům a řešením souvisejícím s mediální scénou, s vývojem cílových skupin a se sbližováním kanálů komunikace a jednotlivých komunikačních disciplín.

Jasně tak ukazuje, že i v době, kdy spotřebitelé – vystaveni neustálému a intenzivnímu tlaku nabídky – jsou stále vybíravější a kdy je patrné, že nelze příliš spoléhat na nástroje hromadné komunikace, je marketérům k dispozici celá řada komunikačních nástrojů a jejich kombinací, které dokáží spotřebitele zaujmout a účinným způsobem je oslovit.

Pestrost komunikačních kanálů a nutnost nového uvažování postupně smazávají klasické dělení na „nadlinkovou“ a „podlinkovou“ komunikaci a odrážejí se v hledání optimálního nastavení komunikačního mixu, který oba tyto typy komunikace propojuje.

Takové komunikační projekty v pravém slova smyslu integrují nové trendy a netradiční formy za smysluplné podpory tradičních médií a jejich podstatnými znaky jsou tak kromě mezioborovosti přístupu nízké náklady, měřitelnost a celková efektivnost.

Součástí publikace je barevná fotopříloha dokumentující úspěšné komunikační projekty využívající netradičních komunikačních disciplín, užitečný slovníček odborných pojmů z mediální praxe a textová příloha s výběrem nových trendů a marketingových příležitostí ve světě.

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

Petr Frey: Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití
Brož., 145 x 205 mm, 120 str.,doporučená cena 240 Kč, ISBN 80-7261-129-1

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!