Služby

„SIMARovské“ agentury v roce 2004

Před časem jsme zveřejnili údaje o souhrnném obratu 13 členských agentur SIMARu v roce 2004, a to nejen celkem, ale i v různém členění. Např. šlo o podíly consumer a non-consumer výzkumu, jednotlivých typů (oblastí) zadavatelů, o čísla kolik se na tomto obratu podílely tuzemské a kolik zahraniční subjekty a konečně jednotlivé metodické postupy a členění dle tzv. výzkumného designu.

Důležité přitom je, že obrat těchto agentur dosáhl v roce 2004 celkem 717,7 mil.Kč a vzrostl proti předchozímu roku o 9,9%.

Obdobná data budou brzy uveřejněna i za celý obor výzkumu trhu a veřejného mínění, která byla odhadnuta z údajů poskytnutých 19 výzkumnými agenturami.

Dnes chceme jen stručně uvést pozici jednotlivých výzkumných agentur. V čele „simarovských“ agentur je GfK Praha s obratem v rozpětí 220 – 240 mil.Kč. Následuje Millward Brown CR s obratem v rozpětí 80 – 100 mil.Kč.

Další skupinu (60 – 80 mil.Kč) tvoří Tambor a Median.
Čtyři agentury se zařadily do skupiny s obratem 40 – 60 mil.Kč – STEM/MARK, Factum Invenio, Incoma Research a Opinion Window Research International. Obrat mezi 10 – 20 mil.Kč měly IPSOS ČR a AVE Marketing.

Konečně zbylé 3 agentury – Confess Research, Network Media Service a XUXA – měly obrat mezi 3 – 10 mil.Kč.

Ing.JUDr. Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel SIMARu

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!