ICT

Time Warner posiluje v telekomunikacích

V kabelovém přenosu dat je budoucnost. Potvrzují to i hospodářské výsledky společnosti Time Warner, největší mediální skupiny naší planety. Její dvě kabelové divize byly v letošním prvním čtvrtletí daleko úspěšnější než ostatní sesterské firmy.

Celá skupina Time Warner dosáhla ve sledovaných třech měsících čistých příjmů ve výši 963 mil. USD (22,27 mld. Kč). Tato částka představuje jen mírný, a to dvoumilionový meziroční nárůst. Obrat vyšplhal o nepatrná tři procenta a činil 10,5 miliardy dolarů.

Ať žijí kabely
Přestože jméno Time Warner je nadále spojováno spíše s filmovým průmyslem a dalšími zábavními aktivitami, skupina se pomalu přeměňuje ve výrazně multimediální a telekomunikační subjekt. Zatímco výnosy filmové divize dosáhly v prvním letošním čtvrtletí pouhých 410 mil. USD a divize vydavatelské 1,2 mld. USD, divize kabelových služeb si připsala 2,2 mld. USD (meziročně o 10 % více) a úzce spřízněná divize kabelových sítí pak dokonce 2,3 miliardy dolarů.

Kabely lákají klientelu hlavně kvůli digitálnímu telefonickému přenosu. V současnosti má tyto služby u Time Warner předplaceno 372 tisíc lidí, tedy o 220 tisíc více než tomu bylo ve stejném období loňského roku. Jenže těch bezmála 400 tisíc osob představuje pouhá 3 % v počtu všech zákazníků, co jich společnost na světě má. Současnost ale ukazuje, že právě tento segment služeb v sobě do budoucna skrývá velký růstový potenciál a Time Warner se proto chce na vše, co souvisí s kabelovým přenosem, maximálně soustředit. Pravděpodobně i za cenu odklonu od jiných, méně ziskových záležitostí. Skupina v tomto směru nepodléhá zbytečnému sentimentu, jak ukázala před časem, kdy za 940 mil. USD prodala svůj podíl v Googlu.

Reklama to nezachrání
S největší zvědavostí ale byly tentokrát očekávány výsledky divize AOL, jež zaštiťuje internetové podnikatelské aktivity. V posledních měsících jí sice klesají počty předplatitelů, ale na druhou stranu rostou zisky z reklamy. Do celkových výnosů 2,13 mld. USD přispěly výnosy z inzerce 311 miliony dolarů.

Jenže meziroční pokles počtu zákazníků využívajících placených služeb není zanedbatelný. V současnosti jich je na 21,7 milionu, což je oproti loňsku o 2,3 milionu méně. Mateřský Time Warner prý ale připravuje několik zásadních opatření, která by měla tento vývoj zvrátit. Naději vkládá například do rozšíření počtu těch, pro něž se AOL stane poskytovatelem širokopásmového internetu. AOL by měl také úzce spolupracovat s poskytovali kabelových služeb, ale to se zatím daří pouze v případě sesterské Time Warner Cable.

– čzb –

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!