Společnost Konica Minolta prodala za uplynulý rok v České republice celkem 34.000 kusů digitálních fotoaparátů, což představuje 120 procentní nárůst oproti roku 2003. Vedení společnosti to hodnotí pozitivně – jako potvrzení pozice.
Podle obchodního a marketingového ředitele společnosti Konica Minolta ing. Jiřího Kubíčka, stojí za nárůstem prodeje digitálních fotoaparátů značky Konica Minolta především to, že firma staví na modelech DiMAGE Z-kové řady. Těch se v období leden až prosinec 2004 prodalo v ČR 16.500 kusů.
„To, že se podobně jako konkurence neubíráme cestou nejlevnějších tzv. low-endů, chápeme jako vklad do budoucnosti. Vsadili jsme na střední třídu digitálních fotoaparátů, v té vidíme záruku dlouhodobě stabilní pozice na trhu,“ uvedl Jiří Kubíček s tím, že se prý jasně ukazuje, že český trh v tomto segmentu nejlépe zhodnotí ultrazoomy. Jak dále Kubíček řekl, dobrým prodejním argumentem jeho společnosti je také Anti-Shake, tedy systém stabilizace obrazu. „Hodně si slibujeme od toho, že vyhledávaný Anti-Shake je součástí právě nových DiMAGE Z-kových modelů,“ doplnil Jiří Kubíček.
Konica Minolta loni překvapila především v segmentu digitálních zrcadlovek, kde obsadila přední příčky mezi největšími dodavateli v ČR. „A to přesto, že jsme v uplynulém období žádnou digitální zrcadlovkou nedisponovali. Na konci roku jsme však zákazníky jednoznačně oslovili. Naší vlajkovou lodí se stala digitální zrcadlovka Dynax7 Digital,“ upřesnil Kubíček. Za necelý měsíc se prodalo 200 kusů Dynax7D.
Počty doplňují kompaktní digitální fotoaparáty, těch Konica Minolta prodala 15.000 kusů, a DiMAGE A-čkové modely – 2.300 prodaných kusů.
– red –