Zákazníci Oskar Mobilu získali možnost využít spotřebitelských úvěrů bez nutnosti přímého jednání s poskytovatelem těchto úvěrů. Díky rozšíření systému pro obsluhu zákazníků, jež provedla LogicaCMG, lze vše vyřídit přímo v Oskarových obchodech spolu s koupí telefonního aparátu a případného příslušenství.
Pokud se zákazník rozhodne pořídit si telefonní aparát na splátky, prodavač je nyní schopen okamžitě vypočítat jeho úvěrovou bonitu, maximální výši úvěru, výši splátky atd., ujistit se, že úvěrová společnost tomuto zákazníkovi skutečně poskytne půjčku, a nakonec vystavit jménem této společnosti smlouvu a zavést tento druh platby do systémů Oskar Mobilu. Celý cyklus trvá pouze několik minut.
Tyto komplexní služby je možné poskytovat díky rozšíření stávajícího systému pro obsluhu zákazníků o celou sadu funkcí pokrývající mimo jiné “úvěrovou kalkulačku” (výpočet výše splátky atd.), zpracování podkladů pro posouzení zákazníka ze hlediska schopnosti získat úvěr až generování úvěrové smlouvy na hlavičkovém papíře finanční společnosti. Koncoví zákazníci prakticky nezaznamenají rozdíl mezi standardním prodejem a úvěrovým financováním.
Zmíněný systém pro obsluhu zákazníků (Unified Desktop System – UDS) rozvíjí LogicaCMG od roku 2002 na míru Oskar Mobilu. Jedná se o řešení, které v řadě ohledů převyšuje možnosti balíčkových produktů pro řízení vztahů se zákazníky. UDS podporuje práci telefonického centra, prodejen a centra podpory zákazníků. Pracovníkům prodeje a podpory zákazníků stačí otevřít internetovou aplikaci a systém je provede všemi prodejními procesy, upozorní je na potřebné informace o speciálních nabídkách, možnosti kombinovat produkty a služby, složení služeb a produktů, které již zákazník využívá apod. Aplikace je on-line integrována s fakturačním systémem (Arbor) a provozně-ekonomickým systémem (Generix), takže zároveň slouží jako univerzální rozhraní, jehož prostřednictvím mají zaměstnanci Českého Mobilu přístup ke všem informacím, které ke své práci potřebují a zároveň možnost aktualizovat v interních systémech data, aktivovat nové služby apod.
“Splátkový prodej se stal v České republice realitou, které se nevyhne nikdo, kdo chce úspěšně operovat na maloobchodním trhu. Je tedy pochopitelné, že je využíván i k nákupu mobilních telefonů.. Pokud to naši zákazníci potřebují, dokážeme jim zprostředkovat půjčku od solidní společnosti, aniž by to znamenalo jakékoliv nepohodlí, citelné zdržení nebo dokonce nutnost absolvovat další jednání. Této možnosti využily v předvánočním období tisíce lidí,“ prohlásil mluvčí Českého Mobilu Petr Šindler a pokračoval. „I tentokrát jsme úspěšně využili podpory našeho společnosti LogicaCMG,což nám umožnilo koncentrovat se na ty aspekty, které bezprostředně souvisí s obsluhou zákazníků.“
„Rozšiřování funkcionalit UDS jednoznačně potvrzuje, že relativně nezvyklé řešení – vývoj systému pro podporu zákazníků a prodeje na míru – se Oskaru jednoznačně vyplatilo. Vznikla tak unikátní aplikace, která podporuje prodejní strategii operátora lépe, než by to dokázal jakýkoliv jiný systém. Jsme rádi, že jsme se mohli na vývoji takového řešení po celou dobu podílet a využít tak naši tradiční silnou stránku – využití IT technologií pro podporu specifických obchodních procesů,“ doplnil technický ředitel telekomunikační divize ve firmě LogicaCMG Václav Provazník.
– red –