Evropští spotřebitelé začínají být nervózní ze stále většího množství dálkových ovladačů, jimiž jsou zavaleny jejich domácnosti. Podle průzkumu společnosti KRC Research má 58 % západoevropských spotřebitelů v tuto chvíli ke své spotřební elektronice čtyři a více dálkových ovladačů.
Nejvíce přetíženi se velkým množstvím domácí zábavní elektroniky cítí Britové, když 42 % respondentů průzkumu označilo množství techniky za problém. Tato situace nejméně stresuje Italy, kde se přetíženo cítí pouze 25 % dotázaných.
Průzkumu postojů spotřebitelů k domácí technice, objednaný firmou Intel, největším výrobcem polovodičů na světě, se zúčastnilo celkem 5406 lidí z pěti zemí: Německa (1204), Velké Británie (1326), Francie (1225), Itálie (1000) a Nizozemí (651). Průzkum reprezentativního vzorku probíhal v říjnu a listopadu formou telefonického dotazování.
„Studie ukazuje, že moderní domácnosti jsou zaplaveny zábavní technikou, jako jsou televize, počítače a DVD přehrávače, a stejně tak se vrší i příslušné dálkové ovladače. Lidé se jimi cítí stále více zavaleni,“ komentoval výsledky průzkumu Piotr Pagowski, manažer Intelu pro střední a východní Evropu.
Muži nakupují i přepínají
Průzkum mimo jiné vnesl nové světlo i na starou otázku, kdo má v domácnosti kontrolu nad dálkovým ovladačem. Ačkoliv je v evropských domácnostech tolik dálkových ovladačů, že by každý člen rodiny mohl mít přinejmenším jeden, drží si muži stále určitou převahu, když se jich za správce ovládání prohlašuje 37 procent. Nicméně mezi jednotlivými zeměmi jsou výrazné rozdíly. Například ve Francii jsou v jasné převaze muži s 43 % dálkových ovladačů v ruce, v Itálii na své vedoucí úloze trvá pouze 24 % mužů. Zajímavé je, že v Itálii dominují děti, které ve 27 procentech od rodičů přebírají ovládání do svých rukou.
Rovněž v klasicky dominantní oblasti žen, v nakupování, jakmile přijde na zábavní techniku, ujímají se rozhodování opět muži. Na otázku, kdo rozhoduje o nákupu zábavní techniky do domácnosti, se k vedení hlásí 63 % mužů, ženy se ke slovu hlásí ve 38 % případů.
„Výsledky průzkumu ukazují, že spotřebitelé mají velký zájem na tom, aby se u zábavní techniky co nejvíce zjednodušilo jak vybavení, tak i obsluha,“ konstatoval P. Pagowski.
Společnost Intel vidí řešení v nové generaci zábavních počítačů Entertainment PC, které přinášejí do domácí zábavy revoluční změny. Tato novinka umožňuje záznam televizního vysílání, stahování a hraní her, poslech oblíbené hudby, přehrávání DVD či organizaci a archivaci digitálních fotografií – přitom se snadno ovládá jediným dálkovým ovládáním nebo bezdrátovou klávesnicí.
„Během několika příštích let se PC stane univerzálním zařízením ‘vše v jednom‘, s videem ve vysokém rozlišení, vysoce kvalitním zvukem, bezdrátovým připojením a nezbytně jednoduchým ovládáním s jediným dálkovým ovladačem,“ předpovídá Piotr Pagowski.
– das –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.