Pod novou značkou „Hypoteční banka“ a s novým logem vstoupí do roku 2005 Českomoravská hypoteční banka. Cílem této změny je posílit vnímání banky veřejností, a ještě více tak podpořit její silnou pozici na trhu. S novou značkou je spojena také budoucí strategie Hypoteční banky. „Chceme být bankou vstřícnou, která je díky své specializaci na jeden produkt schopna rychle a jednoduše nabídnout individuální řešení. Těmto atributům nové značky odpovídá i moderní a nekonvenční vzhled loga,“ říká Jana Hezinová, ředitelka marketingu a PR Českomoravské hypoteční banky, a dodává: „Postava, umístěná ve středu loga, odráží náš vztah k zákazníkovi, střecha nad hlavou a pevná půda pod nohama jsou zase symboly domova. To, že se na nás mohou obrátit všichni, kdo řeší otázku bydlení, vyjadřuje logo otevřené do všech stran.“ Hlavními cílovými skupinami, na něž se chceme zaměřit, jsou muži a ženy ve věku od 25 do 35 let.
Hypoteční banka bude díky své specializaci schopna nastavit podmínky hypotečního financování (různé varianty hypoték, služeb a způsobů splácení) individuálně podle finančních možností a věku klienta, aniž by na něj kladla další požadavky, jako jsou vedení běžného účtu nebo pojistka od určité pojišťovny. Tím se liší i od strategie mateřské ČSOB, která jako univerzální banka poskytuje hypotéky v rámci komplexního balíku služeb, a to především pro své stávající klienty.
Značku, resp. slovní označení Hypoteční banka bude Českomoravská hypoteční banka užívat od 1. ledna 2005. V Obchodním rejstříku zůstane nadále zapsána pod svým původním názvem Českomoravská hypoteční banka, a. s.
Nové logo, které navrhlo grafické studio Motor, se skládá ze značky Hypoteční banka a výrazného grafického symbolu znázorňujícího dům a stylizovanou postavu člověka. Logo je provedeno v kombinaci modré a zelené barvy. Je kratší, čitelnější a díky grafickému symbolu výraznější než logo dosavadní.
Pobočky a kanceláře Hypoteční banky budou výrazně označeny a jejich vzhled se bude měnit postupně během 1. pololetí 2005.
Vysvětlení nové značky a loga
Nová značka:
Základními atributy nové značky Hypoteční banka jsou specializace, individuální přístup k zákazníkům a ještě jednodušší a rychlejší vyřizování hypoték.
Nové logo:
Moderní, ale ukázněný vzhled loga Hypoteční banky je v současné době na finančním trhu neobvyklý, a proto výrazný.
Logo není uzavřené do pevných tvarů. Tím vyjadřuje, že hypoteční banka je vstřícná a otevřená každému zákazníkovi a má pro každého řešení. Zákaznický přístup s důrazem na potřeby a specifika jednotlivce znázorňuje postava umístěná ve středu grafiky. Střecha a podlaha symbolizují domov. Hypoteční banka poskytuje zejména hypotéky na koupi nebo výstavbu bydlení.
Modrá barva symbolizuje přesnost, spolehlivost a serióznost. Proto je v ní vyjádřena klíčová informace (stylizace panáčka a textové označení banky). Tato barva je vhodná pro finanční sektor. Zelená barva, která je v další komunikaci dominantní, je naproti tomu veselá, mladá a přívětivá. Slovní označení je v kurzivě, což odráží orientaci banky na budoucnost.
-red –