ETA a.s začala výrazně odlišovat vzhled svých výrobků od konkurence a uplatňuje originální prvky designu, které se stávají charakteristickými pro značku ETA. Originální designová řešení jsou výsledkem dlouhodobé spolupráce firmy s mladými českými designéry, pro které již tradičně organizuje soutěž ETA-VIZE.
Zcela novým designovým prvkem je „Light Style“, který díky kombinaci světla, struktury materiálu, vhodného detailu, výběru barev a perspektivy pohledu významně ovlivňuje vizuální vzhled produktu a tím jeho vnímání zákazníkem. Tento nový designový přístup byl poprvé realizován loni v prosinci, kdy byla na trh uvedena nová typová řada podlahových vysavačů ETA 454 TRINO. Tato řada převzala špičkové technické parametry předchozího modelu a jejím hlavním charakteristickým znakem byl právě nový „Light Style“. Experiment – nabídnout spotřebitelům „jen“ nový design – se povedl. Vysavač TRINO během krátké doby předstihl v prodeji všechny ostatní typové řady vysavačů značky ETA a zařadil se mezi nejprodávanější podlahové vysavače na celém na českém trhu. Nový designový směr, bude uplatněn i u dalších výrobků, z nichž některé přijdou na trh ještě do Vánoc – například na nové napařovací žehličce.
Pro příští rok společnost vyhlásila soutěž na nové řešení designu domácích spotřebičů – ETA-VIZE 2005. Soutěž je určena zejména studentům středních a vysokých odborných a uměleckých škol a dále všem designérům. Jde při tom jednak o navržení nových charakteristických tvarových prvků pro celý sortiment ETA, jednak o původní řešení (vizi) v oblasti užitné hodnoty, vzhledu a funkčních vlastností vybraných výrobků. Soutěž je organizována v odborné spolupráci s Design centrem České republiky v Brně. Termín odevzdání kresebných návrhů je 4. února 2005. Autoři vybraní do druhého kola jsou povinni dodat model výrobku do 31. května 2005. Vyhodnocení jednotlivých soutěžních návrhů provede odborná jury jmenovaná ředitelem Design centra ČR. Vyhodnocení a vyhlášení výsledků proběhne v měsíci červnu příštího roku.
– red –