ICT

T-Online se vrací pod křídla velkého Telekomu

Před čtyřmi lety se největší německý telekomunikační operátor, společnost Deutsche Telekom, zbavila plného vlastnictví své internetové divize, kterou zná svět pod jménem T-Online. Bylo to v době, kdy se internetový segment zmítal v první velké krizi. Nyní se naopak křivka šplhá opět vzhůru. A Deutsche Telekom chce T-Online zpět.

Za druhé letošní čtvrtletí vykázal T-Online čistý zisk ve výši 100 mil. USD (2,55 mld. Kč). Jeho 13 milionů zákazníků po celé Evropě stejně jako velmi slibně se rozvíjející segment širokopásmového připojení k internetu přimělo Deutsche Telekom (DT) k přehodnocení trochu zdrženlivého vztahu, jenž v roce 2000 zaujal k jedné ze svých bývalých divizí.

Konec částečné samostatnosti i úspěšné značky
Tehdy poslal T-Online na samostatnou pouť akciovými trhy. Nyní ji hodlá za částku pohybující se kolem 3 mld. EUR (94 mld. Kč) znovu učinit stoprocentní součást skupiny. Tato obrovská částka prý neublíží dalšímu akvizičnímu potenciálu Deutsche Telekomu.

Společnosti T-Online se podařilo v minulých letech úspěšně rozjet širokopásmové služby postavené na technologii DSL, které patří i nejbližší budoucnost. DT vidí ve zpětném odkupu téměř 25 % akcií cestu k tomu, aby na dalším očekávaném boomu maximálně profitoval.

Stávajícím akcionářům T-Online nabídl výměnu jejich akcií za akcie DT. Nicméně konečná hodnota akcií bude stanovena až v lednu příštího roku.

Menšinoví akcionáři již teď ale naznačují, že jsou nespokojení se způsobem, jakým se k nim DT chová. Argumentují tím, že investovali do akcií mladé a pružné internetové společnosti, nikoliv do akcií DT, kterých se nakonec dočkají. Lze tedy očekávat ještě řadu projevů akcionářské nespokojenosti.

Nic už ale pravděpodobně nezastaví reintegraci celé skupiny. Deutsche Telekom se rozhodl, že ponechá účetně T-Online vně konsolidovaných hospodářských výsledků. Nicméně chce využít svého naprostého majetnického práva a úspěšnou firmu sloučí s divizí T-Com, která je na tom v současnosti přesně opačně. Zmizí tak zřejmě i obchodní značka, kterou spojují zákazníci se svou spokojeností a trh s úspěšným působením.

– čzb –

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!