Při slavnostní ceremonii v belgickém Willebroeku oznámila Mazda Motor Logistics Europe (MLE) završení úspěšné certifikace svých obchodních procesů v souladu s ISO 9001:2000, čímž tak položila nový standard kvality managementu v rámci organizace logistiky, skladování a náhradních dílů a příslušenství Mazda Europe. Ceremonie se zúčastnil Dan Morris, President Mazda Motor Europe, Jorgen Olesen, Vice-President zákaznických služeb a logistiky a výkonný šéf britské automobilové certifikační agentury, Paul Markwick.
ISO certifikace je běžnou praxí v průmyslových odvětvích od 90. let, ale stále je ještě relativně nová pro oblasti servisních služeb jako skladování, marketing a prodej. Certifikace byla úspěšně završena po 16ti měsících a jejím výsledkem je zavedení systému kvality řízení, který přináší časové a nákladové úspory, optimalizaci operativní efektivnosti a dosažení ještě vyšší úrovně zákaznické orientace.
Proces byl zahájen ustanovením 18 ko-ordinátorů kvality v rámci organizace MLE, kteří spolu se svými kolegy a týmem odborníků z evropské centrály Mazdy stanovili a zdokumentovali všechny hlavní obchodní procesy a předložili opatření pro zlepšení. Tato zahrnovala, mezi jinými kroky, zlepšení komunikace mezi jednotlivými odděleními v rámci MLE, identifikaci nejlepšího použití vyspělého systému skór karet, a vytvoření intranetových web stránek. To bylo možné právě díky konzistentní věrnosti pravidlům ISO 9001:2000 a zavádění klíčových ukazatelů výkonnosti, kvality auditu a dalších procesních nástrojů kontroly. Nyní, když je systém kvality řízení zaveden a externě certifikován bude 18 managerů kvality pokračovat v dohlížení na další rozvoj systému v jejich oblastech aktivit, aby tak zajistili, že MLE bude striktně dodržovat standardy kvality ISO 9001:2000 každým rokem.
Při převzetí certifikace ISO řekl Dan Morris: „Naší snahou je, abychom se stali vedoucím lídrem v oblasti zákaznické spokojenosti. Již nyní jsme mezi vedoucími značkami automobilového průmyslu v Evropě, avšak snažíme se dosáhnout pozice číslo jedna. To je možné pouze prostřednictvím založení a nepřetržitého rozvoje systému kvality, který nastavuje nejvyšší standardy. MLE dosáhlo díky tomuto mílovému kroku se svou certifikací ISO 9001:2000 – důležitého úspěchu pro celou organizaci. V úspěšném řízení kvality nacházíme důležitou jistotu naší budoucnosti.“
– red –