Společnost Aliatel zvítězila v letošním osmém ročníku ankety „Rhodos – cena za firemní image“, kterou pořádá konsorcium společností Economia, GfK Praha, Galateias a Ogilvy CID. Aliatel získal nejlepší image v kategorii telefonních operátorů před společnostmi Tele 2 a mobilním operátorem T-Mobile Czech Republic. Vítězství je o to cennější, že v loňském roce dominovali právě mobilní operátoři, poté co obsadili první tři místa.
Cenu z rukou pořadatelů převzal na slavnostním večeru v hotelu Radisson SAS Alcron generální ředitel Aliatelu Bernhard Fanger: „Ocenění si velmi vážím. Svoji image a pověst dlouhodobě pečlivě budujeme a rozvíjíme. Cena Rhodos je pro nás skvělým vysvědčením, které prostřednictvím respondentů této ankety – top manažerů vybraných společností – uděluje sám trh. Zvítězili jsme nejen mezi pevnými, ale předčili jsme i mobilní operátory. A to je velký úspěch. Aliatelu se daří. Jsme největší alternativní telekomunikační operátor v naší zemi a nejrychleji rostoucí technologická firma ve střední Evropě. Nynější cena za image je další potvrzení úspěšnosti naší firmy, za kterou stojí tvrdá a profesionální práce našich lidí.“
„Cenu nelze získat jinak, než nepřetržitým investováním do dobrého jména značky,“ řekl Allan Gintel, předseda předsednictva Sdružení Rhodos. „Nezáleží na tom, zda je společnost malá či velká, zda má momentálně nejlepší výrobky či super výkonné manažery, ale na pověsti, kterou si vybudovala a hlavně udržela, neboť brány Rhodu se otevírají pouze těm, kdo vytvořili firemní obraz s dostatečným kapitálem autority pozitivně ovlivňujícím řady stoupenců,“ pokračuje Allan Gintel.
Soutěž Rhodos je unikátní nejen tím, že již osmým rokem oceňuje image firem působících na českém trhu, ale i svou objektivitou založenou na detailním výzkumu, který provádí společnost GfK Praha. Samotný výzkum má dvě fáze. První probíhá mezi 50 top manažery. Hlavním cílem je vybrat 5 parametrů, které jsou podle názoru manažerů pro image firmy z daného oboru nejvýznamnější. Těchto 5 parametrů potom tvoří základ hodnocení v hlavní, druhé, fázi výzkumu. V této fázi se již hodnotí image konkrétních firem. Žebříček firem s nejpůsobivější image je pak sestaven na základě telefonického průzkumu, do kterého se každý rok zapojuje 500 vrcholových manažerů z náhodně vybraných firem v celé České republice. Manažeři jsou požádáni, aby spontánně jmenovali pět firem z každého oboru a ohodnotili, nakolik jmenované firmy splňují jednotlivé parametry, které nejlépe vystihují image firem v daném oboru. Výsledné pořadí jednotlivých firem je určeno na základě součtu průměrů hodnocení dosažených podle daných kritérií. Do hodnocení jsou automaticky zařazeny všechny společnosti, na které si v daném oboru dokáže spontánně vzpomenout nejméně třicet oslovených manažerů.
– red –