Kniha předních českých odborníků v oboru moderního managementu vysvětluje, co čeká české malé a střední podniky při integraci do Evropské unie (EU). Poukazuje na příležitosti i hrozby vyspělého trhu EU a perspektivy jeho dalšího rozvoje. V rámci ekonomických a legislativních podmínek EU doporučuje praktické postupy jak uspět v nových podmínkách konkurence a vznikající kooperativní síťové ekonomiky. Uvádí zkušenosti, jak vytvářet a využívat alianční spolupráce s partnery v EU, a to včetně „spolupráce s konkurencí“.
Postupná integrace českých malých a středních podniků do síťové ekonomiky Evropské unie přináší jak nové podnikatelské příležitosti, tak i hrozby vyspělého trhu. Kniha předních českých odborníků Lea Vodáčka a Oĺgy Vodáčkové Malé a střední podnikání: konkurence a aliance v Evropské unii vysvětluje, co tyto podniky čeká při integraci do Evropské unie. Doporučuje ověřené postupy, jak vytvářet a využívat alianční spolupráci s partnery v Evropské unii (výrobci, prodejci, vědeckovýzkumnými ústavy a univerzitami, bankami, orgány státní a veřejné správy apod.). Jde o široké spektrum možností vzájemně výhodné spolupráce, včetně tzv. spolupráce s konkurencí, zejména pak při:
- vytváření, sdílení a využívání zdrojů a činností partnerů (pracovníků, finančních i hmotných prostředků, marketingových činností, obchodní sítě apod.);
- vytváření, přenosu a sdíleném využívání potřebných informací a znalostí organizací v nových podmínkách rozvíjející se společnosti znalostí v Evropské unii;
- změně mocenských pozic malých a středních podniků v podnikatelském prostředí domácího trhu i Evropské unie, ale i změně jejich organizační kultury, image a důvěryhodnosti.
Autoři vysvětlují nutnost, poslání a postup strategického rozhodování o účelnosti vytvářet vhodné aliance. Provádějí čtenáře jednotlivými fázemi její přípravy, vzniku, hodnocení průběhu i možnými způsoby jejího ukončení.
Kniha je bohatým zdrojem poznatků a odkazů na informační materiály Evropské unie a jiné autoritativní publikace. Je určena manažerům, zejména malých a středních podniků, se zájmem o moderní formy partnerské spolupráce v rámci českého trhu, Evropské unie i globální světové ekonomiky. Je vhodná i pro studenty oborů managementu a podnikání na vysokých školách ekonomického zaměření, pro studium MBA a pro kursy pracovníků neziskového sektoru, státní a veřejné správy.
(ae)
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
brož., 145 x 205 mm, 192 str.,
doporučená cena 260 Kč, ISBN 80-7261-099-6