Komunikace

„Otec Direct marketingu“ navštívil Prahu

Přední osobnost světové reklamy Lester Wunderman pokřtil v Praze české vydání svého stěžejního díla Direct marketing – reklama, která se zaplatí (v originálu Being Direct). Křest se konal v rámci veletrhu reklamních služeb REKLAMA, POLYGRAF 2004 za účasti Evžena Drtiny, generálního ředitele reklamní agentury Wonderman Praha, a Jiřího Adamíka, šéfredaktora vydavetelství Grada Publishing.

Lester Wunderman je uznávaným teoretikem a praktikem marketingové komunikace, patří mezi světové odborníky na reklamu a je zahraničním tiskem označovaný za „otce Direct marketingu“. Je majitelem globální reklamní agentury Wunderman, působící v 40 zemích světa.

Direct marketing – reklama, která se zaplatí, je podle slov autora jeho první komplexní kniha o direct marketingu. Na příkladech z praxe, osobných zkušeností ze světa reklamy a managementu, autor definuje podstatu a význam Direct marketingu v době masové produkce, masové distribuce a masové komunikace, v důsledku kterých se vytvořila určitá vzdálenost mezi výrobcem a zákazníkem.

„Direct marketing, jak ho známe dnes, rozbíjí zavedená pravidla distribuce, marketingu a komunikace”, prohlásil Wunderman na tiskové konferenci, která se konala bezprostředně po křestu knihy. Dále dodal, že Direct marketing je počátkem návratu k osobní a individuální komunikaci.

Wunderman vyzývá k opětovnému rozšíření všech distribučních kanálů a přikládá velký význam přímému kontaktu mezi výrobcem a zákazníkem, kde by měl výrobce možnost se přímo dotknout zákazníka.

Poukazuje na významnou změnu, kdy výrobci obracejí svůj postoj k zákazníkovi a musejí naslouchat jeho individuálním přáním a potřebám.
V tomto ohledu autor vyzdvihuje význam internetu, který umožňuje rychlejší a snazší komunikaci výrobce a zákazníka. Data získané prostřednictvím internetu je možné snadněji třídit a přesouvat na kompetentní osoby.
Individuální přání a potřeby zákazníku nemají podle Wundermana na výrobní procesy velký vliv. Vysvětluje to na příkladu automobilek, které svým zákazníkům nabízejí automobily v různých barvách a různých provedeních /sedan, coupé, combi/, či vybavení.

Na příkladech amerických společností DELL a HP vysvětluje přínosy přímého prodeje, Direct marketingu. Obě dvě společnosti řadu let provozují přímý prodej na koncového zákazníka, a zjevně se jim daří v celosvětovém měřítku. Wunderman tvrdí, že zákazníci resp. kupující na celém světe reagují stejně. Proto fakt, že 51% produktů v USA je prodaných prostřednictvím Direct marketingu stojí za povšimnutí, a určitě se v blízké budoucnosti stane významným nástrojem výrobců i v Český republice.

Na závěr tiskové konference Wunderman uvedl: „Věřím, že v nejbližší době bude úspěch ekonomiky všech tržních hospodářství zcela závislý na tom, jak my, kteří Direct marketing děláme, naše poslání naplníme…“

Ve čtvrtek 4. března 2004 Lester Wunderman představil své názory a postoje k současnému marketingu a jeho budoucnosti na semináři pro veřejnost, který se uskutečnil v rámci oficiálního doprovodného programu veletrhu FORUM REKLAMA ve střední hale Průmyslového paláce.

Originál knihy Being Direct psal 12 let a vydal jej Random House v lednu 1997. Jeho dřívější publikace byla vydána v roce 1981 pod názvem Frontiers of Direct Marketing (Hranice přímého marketingu).

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!