Adastra Corporation, česko-kanadská konzultační společnost v oboru informačních technologií, ohlašuje finanční výsledky za kalendářní rok 2003. Adastra v něm dosáhla rekordních výnosů ve výši 276 milionů Kč, což představuje 60% nárůst oproti kalendářnímu roku 2002. V oblasti IT služeb s přidanou hodnotou, které představují jádro podnikání firmy, zvýšila Adastra obrat o 56% na 251 milionů Kč. Jedná se o služby datové integrace, analytického CRM, Data Warehousing a Data Mining.
Adastra úspěšně pokračuje ve svých aktivitách na severoamerickém kontinentu a dalších mezinárodních trzích. Výnosy ze zahraničí (Kanada, Německo) v uplynulém kalendářním roce 2003 činily 40 % obratu, oproti 31%nímu podílu v roce 2002.
Noví zákazníci
Mezi nové zákazníky společnosti Adastra přibyly v roce 2003 mimo jiné takové společnosti jako Česká spořitelna, Český Mobil, Eurotel, HVB, slovenská Všeobecná úverová banka, jedna z největších britských bank Barclays Bank, nebo kanadský obchodní řetězec Shoppers Drug Mart. Adastra i nadále staví na stabilní zákaznické bázi, která generuje více než dvě třetiny jejího obratu. Díky stabilnímu organickému růstu se z Adastry stala firma schopná realizovat rozsáhlé specializované i komplexní projekty u velkých zákazníků.
Nová řešení
V loňském roce uvedla Adastra na trh řadu nových řešení v oblasti Data Warehousingu a Data Miningu. Patří k nim například komplexní řešení zákaznického datového skladu (Adastra Customer Data Warehouse), hodnotové segmentace zákazníků (Adastra Value Based Segmentation) nebo řešení pro finanční instituce a telekomunikační firmy Adastra Revenue Assurance.
Obchody nejsou všechno
Adastra se v roce 2003 stala sponzorem Nadace pro rozvoj občanské společnosti. Kromě toho v roce 2003 pokračovala v podpoře dětského domova v Žíchovci u Prachatic.
– red –