Bosch má nejlepší image ze všech dodavatelů automobilového průmyslu v celém Německu. Toto je výsledek průzkumu „Image Profiles 2004“, provedeného časopisem Manager.
Jménem tohoto ekonomického časopisu se sídlem v Hamburku provádí Emnid Institute každé dva roky průzkum mezi německými manažery a ptá se jich na jejich názory na velké německé společnosti. Bosch získal 758 bodů z tisíce možných v oboru „dodavatelé automobilového průmyslu“, čímž zaujal první místo, po sedmé od chvíle, kdy studie „Image Profile“ začala. Následující pozice zaujali Michelin, Siemens VDO a Continental.
Franz Fehrenbach, předseda představenstva, převzal vytouženou cenu na slavnostní prezentaci v Hamburku. Dle jeho slov cena představuje uznání obrovské inovační síly firmy Bosch, která má za důsledek více, než 2000 patentů ročně. Fehrenbach je dále přesvědčen, že dobrý image firmy Bosch vychází z úspěšné kombinace tradice s moderní dobou. „Známe naše kořeny i to, co nás udělalo silným. V naší tradici byla vždy na prvním místě orientace na budoucnost.“ Bosch Rexroth také zaznamenal významný úspěch.
Firma sídlící v německém městě Lohr přeskočila ze šestého místa na druhé v oboru „mechanická a výrobní technologie“. Pobočka Bosch vyrábějící domácí spotřebiče, BSH Bosch a Siemens Hausgeräte GmbH si udržela své páté místo v oboru „elektrický průmysl“. V hodnocení image napříč obory zaujímá Bosch 17. místo ze 171 firem. Vítězem je Porsche s BMW a Audi za zády. Podle manažerů jsou podstatnými faktory pro pozitivní image úspěch, tradice, popularita a jakost.
– red –