Maloobchodní prodejní síť ETA a.s. má 46 prodejen rozmístěných ve všech krajských a dalších větších městech. Z toho je 5 v Praze, 3 v Hlinsku (1 prodejna s obsluhou, 1 zásilková a 1 internetová prodejna), 2 v Brně a po jedné v ostatních 36 městech ČR. Z celkového počtu 46 prodejen je 24 podnikových a 22 franchisingových. Jejich obrat loni činil 140 mil. Kč, což představuje cca 80 tisíc kusů výrobků a další desetitisíce náhradních dílů.
Podle Spotřebitelského výzkumu „ELEKTRO 2003“ společností GfK Praha a INCOMA Research z ledna t. r. „v prodejnách ETA nakupoval téměř každý desátý respondent, což je druhé místo mezi elektrospecialisty.“ Tři čtvrtiny dotázaných prodejny ETA znají nebo o nich alespoň slyšeli. Nakupující v prodejnách ETA hodnotili kladně zejména kvalitu personálu.
Uvedené hodnocení respondentů je jednou ze základních zásad prodejen ETA Elektro. Tyto prodejny mají být mj. určitou protiváhou samoobslužného prodeje elektrospotřebičů ve velkých marketech, kde se zákazníkům nemohou dostatečně věnovat. Kvalifikovaní prodavači v prodejnách ETA Elektro zajišťují i poradenskou činnost a odborné předvedení každého výrobku.
Prodejny ETA Elektro plní také důležitou roli při zajišťování kompletního sortimentu náhradních dílů k výrobkům značky ETA. Určitá část ostatních prodejen nevěnuje objednávkám drobných náhradních dílů dostatečnou pozornost, takže spotřebitelé se pak obracejí na firemní prodejny nebo zásilkovou službu. Je to vidět z toho, že v 46 prodejnách ETA Elektro se loni prodalo 40 % všech náhradních dílů dodaných na vnitřní trh. Zásilková prodejna ETA vyřídí za rok 8000 objednávek na náhradní díly.
Vedle maloobchodní prodejní sítě v ČR provozuje společnost také dvě maloobchodní prodejny ETA v Bratislavě. Vzhledem k mnohaletému exportu do Maďarska byla v roce 1991 otevřena značková prodejna ETA také v Budapešti, která zde velmi dobře prosperuje.
Potvrzuje se, že i při značném přesunu zájmu spotřebitelů do velkých obchodních řetězců, kam ETA také dodává třetinu své produkce, mají specializované elektroprodejny na trhu stále své místo. Důvodem je větší prodejní komfort a lepší poprodejní servis. Proto se v nich realizují, podle výše uvedeného průzkumu, tři čtvrtiny tržeb za elektrospotřebiče.
– red –