Marketing

Xerox zvyšuje podíl na trhu díky správné nabídce pro správný trh

Nárůst tržního podílu, více systémů a služeb, vyšší produktivita a ziskovost a v neposlední řadě velké množství spokojených zákazníků, to vše posiluje vedoucí postavení společnosti Xerox na trhu technologií a služeb zpracování dokumentů.
Tento trend by měl pokračovat i v roce 2004, uvedla Anne M. Mulcahy, předsedkyně a CEO společnosti Xerox. Xerox totiž úspěšně sestavil své portfolio technologií a služeb zpracování dokumentů, rozšířil působnost na trhu a dosáhl provozních a finančních ůspěchů, díky kterým se stal silnou společností s konkurenční výhodou.

„Jsme velice hrdí na úspěchy, kterých jsme dosáhli v uplynulých několika letech. A co je ještě důležitější, jsme si naprosto jistí, že můžeme navazovat na tyto úspěchy i v letech budoucích,“ řekla Anne M. Mulcahy na každoroční konferenci pro investory, která se konala v New Yorku. Díky investicím do „správných nabídek”, zaměřením na „správný trh a konkurováním „správným modelem” Xerox prokázal, že „jsme opravdu dobří v tom, co děláme,” dodala Anne M. Mulcahy. „Před námi stojí velké množství příležitostí, teď jde jen o to je zrealizovat.”

Při hodnocení výsledků za třetí čtvrtletí, Anne M. Mulcahy vyzdvihla hlavně přesné provedení celé strategie a pečlivé dodržování závazků. Za velice důležitý aspekt považuje Anne M. Mulcahy to, že se tento rok podařilo plynule uvést na trh dva tucty nových multifunkčních tiskáren, digitálních kopírek a digitálních barevných tiskáren, které byly velice dobře hodnoceny zákazníky po celém světě, a to jak měřeno počtem instalací, tak zvýšením podílu na trhu. Podle posledních dostupných informací Xerox zvýšil nebo udržel podíl na trhu téměř ve všech klíčových kancelářských a produkčních segmentech. Xerox je mimo to stále číslo jedna v oblastech produkčního publikování, produkčního tisku, produkčního barevného publikování a tisku a dále v oblasti kancelářských barevných kopírek a multifunkčních systémů.

„Nasloucháme našim zákazníkům a jejich potřebám a výsledkem je, že jsou spokojeni s tím, co vidí,” uvedla Anne M. Mulcahy. „Naše technologické portfolio nebylo nikdy tak silné a my jsme odhodláni i nadále výzkum a vývoj podporovat.”

Anne M. Mulcahy dodala, že Xerox “prosazuje barvu všude”. Díky rozsáhlým zkušenostem v oblasti barevného zobrazování, vytvořil Xerox systémy, které zákazníkům přinášejí všechny výhody digitálního barevného tisku, a to za nejnižší možnou cenu za jednu vytištěnou stránku. I v roce 2004 bude Xerox nadále využívat veškeré možnosti pro provozní zlepšení a zvýšení provozní marže – z velké části hlavně pomocí Lean Six Sigma nástrojů a procesů. Anne M. Mulcahy také poznamenala, že další klíčové aktivity jsou všechny soustředěny na obchodní příležitosti v produkční oblasti, kancelářské oblasti a v oblasti služeb.

Nové obchodní příležitosti v oblasti tisku
Kromě toho, že Xerox “prosazuje barvu všude”, v produkční oblasti bude i nadále heslem Xeroxu “nová úroveň tisku” a Xerox bude komerčním tiskovým centrům pomáhat přejít z offsetového tisku na dynamičtější digitální tisk. Umožní to systémy jako je např. digitální produkční tiskárna DocuColor iGen3. Xerox v nedávné době nainstaloval svůj stý iGen3. Do konce roku 2003 by pak mělo přibýt dalších 25 až 50 instalací těchto strojů. V roce 2004 se pak očekává instalace 400 až 500 systémů. Na tiskárnách iGen3 bylo doposud vytisknuto více než 100 miliónů stránek.

Podle předpokladů se na strojích iGen3 v průměru vytiskne 400 000 stránek za měsíc. 5 % strojů má objem vyšší než 400 000 stránek, a několik zákazníků vytiskne dokonce více než milión kopií za měsíc na jednom stroji.

  • Barevný tisk se velice rychle rozšiřuje. Podle průzkumu společnosti CAP Ventures vzroste trh tisku na digitálních barevných tiskárnách z 11 mld. v roce 2001 až na 54 mld. v roce 2006.
  • Příjmy Xeroxu z tisku barevných stran pětinásobně převyšují příjmy z černobílého tisku.
  • Digitální produkční tisk umožňuje rychlejší vzestup vysokoprodukčního tisku a přináší výhody okamžitých malonákladových publikačních tiskových služeb. Podle nezávislého výzkumu bude do roku 2005 více než 33 % komerčních tiskových center vyřizovat tiskové úlohy do 24 hodin. Trh s tiskovými aplikacemi šitými na míru zákazníkovi vzroste z 2,5 mld. USD v roce 2001 až na 6 mld. v roce 2004.
  • Xerox si i nadále velmi energicky hájí své vedoucí postavení na trhu monochromatického tisku. Příští rok chystá uvést na trh nové platformy pro vysoko i málo kapacitní produkční systémy.
  • Consolidated Graphics, největší nadnárodní společnost působící v oblasti komerčního tisku, která vlastní 65 společností zabývající se tiskem, si vybrala Xerox jako výhradního dodavatele vysokorychlostních (více než 60 stran za minutu) digitálních barevných zařízení. Consolidated Graphics si již zakoupila 3 stroje DocuColor iGen3 a 4 stroje DocuColor 6060.

Digitalizace kanceláře
Xerox také využil své zkušenosti a vedoucí postavení, aby dále “digitalizoval kanceláře”. Do této oblasti vnesl větší produktivitu a výhody nových technologií svých tiskáren, multifunkčních zařízení a kopírek.

  • Na kancelářském trhu o velikosti 57 mld. USD Xerox za uplynulý rok téměř zdvojnásobil své portfolio v oblasti kancelářských systémů a nyní má nejkompletnější produktovou řadu cenově konkurenčních nabídek ve všech segmentech. Zákazníci mohou také zvýšit produktivitu integrací inovativního software společnosti Xerox a jejich partnerů.
  • V kancelářské oblasti se podíl vytištěných barevných stránek zvýšil o 20 % za rok (nezahrnuje inkoustový tisk). V roce 2002 bylo vytištěno 64 mld. barevných stránek. Xerox předpokládá, že do roku 2007 bude v kancelářské oblasti vytištěno 159 mld. barevných stánek. Stejně tak jako u příjmů z produkčního tisku, může být i v této oblasti příjem z tisku barevných stránek pětinásobně vyšší než příjem z černobílého tisku.
  • Ve třetím čtvrtletí stoupl počet instalací barevných multifunkčních systémů o 49 %, a to především díky velkému zájmu o barevné systémy DocuColor 3535, WorkCentre Pro 32 a WorkCentre Pro 40.
  • Rozšíření distribuční strategie dostalo značku Xerox do všech společností – malých i velkých. Díky přímému prodeji, tisícům koncesionářů po celém světě, reselerům, obchodním zástupcům a 500 globálních TeleWeb zástupcům Xerox velice rychle rozšiřuje svoji působnost, snižuje ceny a pokrývá jednu třetinu trhu s kancelářskými produkty.

Služby a velké společnosti
Xerox se stále více zaměřuje na poskytování služeb s přidanou hodnotou, díky kterým mohou velké podniky integrovat technologie Xerox se znalostmi správy dokumentů a usnadnit si tak práci, kterou je potřeba udělat.

  • Xerox si stále udržuje vedoucí postavení na celosvětovém trhu v oblasti zpracování dokumentů, který činí 16 mld. USD.
  • Optimalizací pracovních procesů zpracování dokumentů (ODA) lze v průměru klientům ušetřit více než 30 % nákladů. Optimalizace pracovních procesů zpracování dokumentů (Office Document Assessments) je konzultační nástroj, jehož základ tvoří Six Sigma, který hodnotí firemní prostředí dokumentů a rozpoznává oblasti, kde se dají snížit provozní náklady, zjednodušit procesy a zvýšit produktivita.
  • Díky široké řadě obchodních služeb pomáhá společnost zefektivnit a zintenzivnit workflow, urychlit pracovní procesy a snížit náklady. V uplynulém roce využily služeb a řešení Xerox společnosti jako Honeywell International, Siemens, WellChoice Inc., Bank of America, Prudential Financial a mnoho dalších.

– pk –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!