Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – šampony

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 092 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném v srpnu/září 2003) byla opět zjišťována spontánní znalost značek šamponů.

Na dotaz na spontánní znalost značek šamponu na vlasy se výsledky proti roku 2002 poněkud změnily. Na 1. místo, jež v roce 2002 zaujímala značka „PANTENE PRO V“, „se vyšplhal“ „BŘEZOVÝ“ šampon (29,2 %). Na druhou pozici tak klesla značka PANTENE PRO V se 29,0 % znalosti. Na 3. místo poskočila značka NIVEA (28,0 %), která je těsně sledována KOPŘIVOVÝM šamponem (26,8 %), šamponem PALMOLIVE (26,1 %) a HEAD&SHOULDERS (24,6 %).

Kolem pětiny respondentů pak jmenovalo značky AVON, SCHAUMA a DOVE. Dalších 13 značek uvedlo mezi 16,8 a 10,3 % respondentů. Je nutné dodat, že nejvíce si polepšily oproti roku 2002 značky Dove (o 17,5 %) a Avon (o 3,8 %) a naopak si velmi pohoršily oproti roku 2002 značky Head&Shoulders (o 11,4 %), Pantene Pro V (o 11,0 %) a Organics (o 9,5 %). „Seznam“ jmenovaných značek dosáhl 91 názvů.

Grafy:
Šampony 09/2003
Šampony – meziroční srovnání

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!