Finance

Nová strategie ČSOB v penzijním připojištění: penzijní fondy šité na míru

Skupina ČSOB jako jediná v České republice nabízí penzijní připojištění, které rozlišuje odlišné potřeby klientů různých věkových kategorií. V současné době je sice 70% všech účastníků penzijního připojištění starších 45 let, ale podle expertů ČSOB situace vyžaduje, aby lidé začali na penzi spořit o desetiletí dříve.

Aby si Čech s dnešním průměrným platem udržel v důchodu svoji dosavadní životní úroveň alespoň z 85 procent, musí začít spořit již od 30 let měsíčně přinejmenším 1.500 Kč. Proto se Skupina ČSOB rozhodla nabídnout svým klientům dva penzijní fondy s odlišnou investiční strategií sledující odlišný časový horizont: ČSOB Penzijní fond Stabilita a ČSOB Penzijní fond Progres.

ČSOB přizpůsobila jeden ze dvou svých penzijních fondů, ČSOB Penzijní fond Progres, očekávanému zájmu lidí v produktivním věku, kteří se dosud o penzijní připojištění nezajímali. „Demografický vývoj a výkon ekonomiky odrážející se ve státním rozpočtu, ale i srovnání s Evropou nás posouvá ke stále větší vlastní odpovědnosti za finanční zabezpečení v důchodovém věku. Je jasné, že tento trend se bude do budoucna prohlubovat,“ vysvětluje současný stav systému důchodového zabezpečení Petr Beneš, který je zodpovědný za řízení obou penzijních fondů.

Nabídka ČSOB Penzijního fondu Progres odpovídá požadavkům dnešního moderního člověka v produktivním věku, jenž může dlouhodobě spořit. Význam výnosů, které účastník penzijního připojištění získává ze svých vkladů, výrazně roste s dobou, po kterou je připojištěn. „Po 15 letech spoření se kumulativní výnos z vložených prostředků stává rozhodující složkou z celkové částky na individuálním účtu klienta. I z tohoto pohledu se vyplatí začít spořit na důchod co nejdříve,“ dodává Petr Beneš. ČSOB Penzijní fond Progres umožňuje svým klientům získat dlouhodobě vyšší výnos především díky dynamické investiční strategii založené na vyšším podílu akcií.

Naopak ČSOB Penzijní fond Stabilita je určen klientům starším 45 let, kteří své peníze budou potřebovat dříve. Konzervativnější investiční strategie a silné zázemí fondu jim garantují stabilní roční výnosy.

Nová strategie penzijního připojištění je další krok, kterým se ČSOB přibližuje ke stanovenému cíli v oblasti retailu – uspokojení individuálních potřeb každého klienta pokud možno z jednoho obchodního místa.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!