Výzkum trhu

Studie „Uživatelé webu v České republice“

Společnost Internet Info nabízí volně prodejnou studii „Uživatelé webu v České republice“, které podrobně popisuje technickou vybavenost a chování uživatelů internetu v tuzemsku. Podkladem pro studii jsou údaje naměřené během 34 dnů na serverech zařazených do testovacího provozu nové verze systému NAVRCHOLU.cz. Údaje pocházejí od celkem 1,68 milionů unikátních uživatelů. Studie obsahuje 34 stran, 56 tabulek a 13 grafů a skládá se z manažerského přehledu a z souhrnných a detailních přehledů.

Manažerský úvod
Tato kapitola přehledně představuje základní údaje zjištěné o uživatelích českých webových serverů. Kromě denních průběhů návštěvnosti ve volný a v pracovní den zde naleznete rozdělení uživatelů podle typu připojení k Internetu, ISP a lokalitě v rámci ČR. Připraven je též stručný přehled nejpoužívanějších operačních systémů a webových prohlížečů. V poslední části této kapitoly se zmiňujeme o nejčastějších rozlišeních obrazovek a šířích okna, v nichž si čtenáři českých webů stránky prohlížejí.

Ukázky grafů:

Podrobnější přehledy
V této kapitole jsou stručné úvodní tabulky rozepsány podrobněji. Kromě podrobného přehledu o nejčastějších verzích operačních systémů a prohlížečů zde naleznete přehledně studovaný vztah mezi rozlišením obrazovky a šíří okna, dostupnou barevnou hloubku. Další část kapitoly je věnována podpoře technologií Flash, JavaScript, Java a Cookies.

Příklad tabulky: Nejčastější typy prohlížečů bez ohledu na cílovou platformu či verzi (v %)

Značka prohlížeče Podle návštěvníků Podle zhlédnutých stránek Stránek na návštěvníka ve srovnání s průměrem
MS Internet Explorer 92,9 94 101,2
Netscape Gecko, Mozilla 4,3 3,7 85,9
Opera 2,1 1,8 86
Ostatní 1,3 0,6 40,9

Detailní přehledy
V této kapitole jsou přehledy rozpracovány ještě podrobněji. Údaje o prohlížečích, operačních systémech, zobrazovacích možnostech i podporovaných technologiích jsou uvedeny samostatně pro uživatele různých skupin (podle typu připojení, lokality v rámci ČR, ISP a dalších kritérií).

Příklad tabulky: Barevná hloubka podle lokality (v %)

Barevná hloubky Praha Brno Ostrava Průměr ČR
Méně než 256 barev 0,2 0,1 0,2 0,2
256 barev (8 bitů) 2 1,5 2,2 2,1
HiColor (15/16 bitů) 36,5 37,5 37,4 37,5
TrueColor (24/32 bitů) 63,3 62,8 63,1 62,2

Metodika
Poslední kapitola stručně popisuje metodiku sběru dat a jejich zpracování.

Více infomací o studii:
www.iinfo.cz.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!