Marketing

Jaká je strategie firmy ETA?

V listopadu 2001 se stal majoritním vlastníkem společnosti ETA a.s. PLASTKOV spol. s r.o. (dále jen PLASTKOV). Ten je součástí skupiny firem podnikatele Marka Rybáře, která je významným českým výrobcem plastových výlisků a dodavatelem pro automobilový průmysl. PLASTKOV je nejen majoritním vlastníkem ETA, ale zároveň je také výhradním dodavatelem plastových výlisků pro společnost. Má tedy eminentní zájem na vyřešení finančních problémů a na následném úspěšném rozvoji ETY v dlouhodobém horizontu.

V době vstupu nového vlastníka do firmy bylo nezbytné neprodleně zahájit proces hluboké provozní a finanční restrukturalizace, která by pomohla ETU stabilizovat a odvrátit hrozící úpadek. I za této situace řešilo nové vedení od samého počátku koncepční záležitosti. Bylo mj. rozhodnuto i o rozvoji vybraných oblastí a o investicích do jejich rozvoje. V průběhu necelých dvou let tak bylo investováno téměř sto milionů Kč. Týkalo se to zejména zlepšení distribuční logistiky, modernizace nástrojárny a inovace výrobků.

Jednou z podmínek úspěšného obchodování je rychlá reakce na poptávku a operativní vyřizování objednávek. To vyžaduje dobrou distribuční logistiku a centrální sklad hotových výrobků. Na ten nezbývaly nikdy v minulosti peníze. Sklady domácích spotřebičů byly delimitovány v několika oblastech ČR, což bylo velmi nákladné a méně operativní. Proto bylo novým vedením ETY rozhodnuto využít k tomuto účelu výrobní prostory uvolněné v Hlinsku restrukturalizací. Celý projekt byl zrealizován za necelých šest měsíců. Došlo tím, po zrušení několika pronajatých skladů, k okamžitému snížení nákladů na nájemné. Novou organizací distribuce a využitím služeb specializované firmy se výrazně snížily náklady na přepravu. K velkým úsporám došlo také v důsledku snížení zásob. To vše zabezpečilo celkovou úsporu nákladů ve výši cca deset mil. Kč, což je návratnost kratší než jeden rok. Výrazně se zlepšily služby odběratelům – objednávky jsou dnes standardně vyřizovány do 48 hodin.

Vzhledem k perspektivnosti výroby forem a nástrojů ve společnosti ETA z hlediska majoritního vlastníka, bylo rozhodnuto novým vedením o nákupu špičkových technologií a dalších investicích do modernizace tohoto provozu. To umožní rozšíření výroby forem a nástrojů o 10-20 % ročně a zněkolikanásobení produkce pro externí odběratele. Jedná se zejména o dodávky pro renomované zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. Investice do této oblasti se počítají na desítky mil. Kč.

Protože strategickým záměrem nového vlastníka je zachovat výrobu domácích spotřebičů v Hlinsku a udržet značku ETA, byla dána priorita také investicím do inovace výrobků, a to zejména do nosného výrobního programu vysavačů prachu. ETA je vyrábí od roku 1952 tj. 50 let a udržuje si v této komoditě i nejvyšší tržní podíl na českém trhu. Toto postavení se však musí neustále upevňovat novými aktivitami. Proto ETA loni investovala do inovace podlahových vysavačů 45 mil. Kč. Výsledkem jsou dvě nové typové řady se špičkovými parametry. ETA při tom udělala kvalitativní skok ve výkonu těchto výrobků. U řady 450 PROXIMO se jí podařilo zvýšit sací výkon, proti dosud nejsilnějším vysavačům, o 40 %, při maximálním příkonu 2000 W. Typ ETA 3450 s výkonem 450 W je nejvýkonnějším vysavačem v historii firmy. Letos se připravuje do sériové výroby nová typová řada podlahových vysavačů, která byla vyvinuta v rekordně krátké době a vyznačuje se zcela novým designem.

Zdroj: ETA

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!