Firma Philips Consumer Electronics, divize společnosti Royal Philips Electronics představila Connected Planet, strategickou vizi stojící za předvojovým portfoliem spotřebních výrobků a technologií umožňujících spotřebitelům přístup k digitálnímu obsahu, a to z domova i kdekoli jinde.
Tento krok vychází z úspěchů a tradice výrobků pro domácnost a pro společnost Philips představuje kombinaci unikátních partnerství s telekomunikačními subjekty a nových moderních výrobků pro rychlejší přístup k rozsáhlému obsahu a službám, jenž je umožněn pomocí současných širokopásmových a bezdrátových technologií. Pod deštníkem tzv. „propojené planety“ bude Philips nadále rozšiřovat rozsah využití bezdrátových, širokopásmových a mobilních technologií pro snadný přístup k zábavě, informacím a službám.
Na základě otevřených technických norem, jakými jsou například WiFi a UPnP, umožňují výrobky řady Philips Streamium, tvořící základ této strategie propojené planety, bezdrátový přenos obsahu digitálních médií prostřednictvím počítače a prostředí audio/video. „Podstatou propojené planety je skutečnost, že se lidé zbaví stávajících technologických omezení, s nimiž se až donedávna museli smířit. Díky tomu, že technologie širokopásmových, bezdrátových a digitálních médií jsou čím dál tím dostupnější a mají rostoucí počet funkcí, můžeme nyní spotřebitelům poskytnout intuitivní a spontánní přístup k obsahu,“ řekl Gottfried Dutiné, výkonný ředitel společnosti Philips Consumer Electronics. „Jakožto firma zaměřená na životní styl a technologie tuto skutečnost vnímáme jako strategickou „třešničku na dortu“. Díky své vizi, výrobkům a partnerským vztahům může společnost Philips vést spotřebitele i trh do nových „propojených“ časů.“
Dalším významným prvkem této strategie jsou partnerství s předními světovými telekomunikačními firmami, včetně spolupráce se společnostmi Deutsche Telekom (T Com), British Telecom, Belgacom a Telecom Italia, která byla oznámena v tomto týdnu, jakož i již dříve navázaná partnerství s firmami KPN a Telefonica. Díky těmto partnerstvím a vysoké odbornosti společnosti Philips v oblasti displejů, ukládání dat, konektivity a zpracování pomocí digitálních médií má společnost velmi dobrou pozici v závodě, v němž jde o životní styl spotřebitelů, který je naplňován 24 hodin denně sedm dní v týdnu a velmi rychle se rozvíjí po celém světě.
Filozofie vytváření výrobků
Jakožto filozofie vytváření výrobků a zároveň nástroj, který pomáhá seznamovat spotřebitele s takovými moderními technologiemi, jakými jsou například bezdrátové normy WiFi, se propojená planeta bude týkat širokého spektra produktů Philips, které budou uváděny na trh v následujících letech.
Společnost Philips bude realizovat svou strategii propojené planety v celém širokém záběru svých činností souvisejících se spotřební elektronikou. Koncové produkty, jako například systémy zábavy výrobkové řady Streamium, platforma a komponenty pro multimediální zpracování Nexperia založené na technologii Bluetooth a Near-Field Communications, vlastním řešení bezdrátové konektivity společnosti Philips, budou založeny na filozofii propojené planety.
Společnost Philips zahájí prodej výrobků Connected Planet rozsáhlým sortimentem, jenž se na trhu objeví na začátku roku 2004 a bude obsahovat bezdrátové audio a video systémy domácí zábavy Streamium, moderní dálkové ovládání iPronto a řadu příslušenství bezdrátové konektivity a bude následován řadou bezdrátových multimediálních spojovacích technologií, založených na nové normě 802.11g (WiFi), pomocí které může být obsah uložený v počítači bezdrátově přenášen do audio a televizních přístrojů.
Světovou premiéru na IFA mají dva výrobky řady Philips Streamium: systém domácí zábavy MC-6000i a bezdrátový multimediální přijímač SL400i Wireless Multimedia Receiver. Obě tato zařízení umožňují uživatelům bezdrátově přenášet video, audio a multimediální obsah přímo z Internetu nebo z jejich počítačů a tento obsah používat v obývacím pokoji nebo na jakémkoli jiném místě jejich domácnosti.
Zdroj: Philips