IBM oznámilo, že pro společnost Unilever, jednoho z nejúspěšnějších výrobců spotřebního zboží na světě, implementuje globální webovou platformu pro týmovou spolupráci v hodnotě mnoha miliónů dolarů. Globální komunikační centrum umožní společnosti Unilever rychleji a účinněji komunikovat se zákazníky, dodavateli, elektronickými burzami a tržišti. Řešení zároveň zajistí propojení interních aplikací společnosti.
Unilever podniká ve více než stovce zemí na pěti kontinentech, kde používá různé standardy elektronické výměny dat (Electronic Data Interchange – EDI) a různé sítě s přidanou hodnotou (Value-added Network – VAN). Společnost chtěla dosáhnout užší spolupráce mezi všemi články hodnotového řetězce, aby zvýšila své tržby a získala maximální konkurenční výhodu.
Nové řešení IBM pokrývá dvě hlavní oblasti. Jednak poskytuje společnou datovou infrastrukturu pro globální provozy společnosti Unilever, a zároveň zkvalitňuje její vztahy s obchodními partnery. Unilever tak může zvýšit účinnost provozu, zasáhnout nové trhy a posunout tradiční přístup EDI o úroveň dál. Záměrem je rozvíjet účinnost a efektivitu prostřednictvím komplexního řešení, které bylo vyvinuto přímo pro specifické potřeby globálního výrobce spotřebního baleného zboží. Konečným výsledkem je vyšší efektivita podnikání podporovaná špičkovými technologiemi.
Nedílnou součástí platformy je sada aplikací IBM Websphere Integration včetně obchodní brány. Websphere plně využívá možnosti technologie pro elektronickou spolupráci v podniku. Společnostem jako Unilever pomáhá integrovat systémy s dodavateli a zákazníky a urychlit uvádění produktů na trh.
„Implementace funkční soukromé burzy je komplikovaný proces,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor v oblasti EMEA. „Zahrnuje řadu vazeb s obchodními partnery na úrovni webových podnikových systémů a integraci podnikových procesů napříč mnoha samostatnými aplikacemi a technologiemi. Vytvořením specifického produktu v partnerství se společností Unilever zavádíme webovou obchodní síť, která dává společnosti flexibilní a účinnou bránu pro spolupráci na úrovni B2B a prvotřídní dodavatelský řetězec.“
„Provoz mnoha různých systémů v různých částech světa byl nejen nepraktický a nákladný, ale hlavně jsme potřebovali najít řešení, které pokryje naše potřeby dlouho do budoucna a s rozumnými náklady,“ říká Peter Slator, šéf IT ve společnosti Unilever. „Řešení Unilever Private Exchange, které je postaveno na technologii IBM, nám zajišťuje propojení s obchodními partnery a přitom počítá se specifickými složitostmi mezinárodního podnikání.“
Výzkum ukázal, že 15% všech společností žebříčku Fortune 2000 vytvořilo soukromé burzy a dalších 28% s jejich vytvořením počítá do konce roku 2003. Očekává se, že v příštích třech letech budou soukromé burzy představovat až 90 procent nových investic do obchodní infrastruktury.
Aby z nich dodavatelé měli užitek, budou muset zhodnotit sílu a technické možnosti svého dodavatelského řetězce a pak se rozhodnout, zda se připojí k nějaké existující burze, nebo vytvoří vlastní.