NMS, agentura pro výzkum trhu, reagovala na omezení zasílání SMS prostřednictvím www stránek, které zavedli před několika měsíci dva ze tří mobilních operátorů, a zmapovala první zkušenosti a postoje zákazníků dvou největších mobilních operátorů.
Jak vyplynulo z výsledků on-line výzkumu agentury NMS, nedávné rozhodnutí mobilních operátorů T-Mobile a Eurotel výrazně omezit možnosti zasílat zcela bezplatně krátké textové zprávy SMS z internetu, vedlo více jak polovinu uživatelů ke značnému ústupu od jejich zasílání – 71% respondentů v návaznosti na tento krok snížilo počet zaslaných zpráv z internetu do sítě T-Mobile, do sítě Eurotel začalo posílat méně zpráv z internetu 63% respondentů.
Další citelné omezení pocítili ti zákazníci, kteří byli dosud zvyklí přijímat na svůj mobil zdarma textové služby třetích stran (počasí, zpravodajství, notifikace, radary apod.). Tyto služby zavedením omezení přestaly fungovat 52% zákazníkům T-Mobile a 49% zákazníkům Eurotelu.
Pokud by si klienti mohli sami vybrat nějakou formu restrikce pro odesílání SMS zpráv z internetu, nejvíce z nich (73%) by akceptovalo omezení počtu zdarma zaslaných zpráv za jeden měsíc. Omezení délky SMS doplněné reklamou by akceptovalo 37% a zpoplatnění SMS posílaných z internetu by akceptovalo pouze 16% (blíže viz Graf: Preferovaná řešení pro zasílání SMS z internetu).
Graf: Preferovaná řešení pro zasílání SMS z internetu, květen 2003 (N=2600) (Zdroj: Agentura NMS, 2003)
Výzkum byl realizován metodou online dotazování na vzorku 2757 aktivních uživatelích internetu (členů výzkumného OnlinePanelu agentury NMS) v květnu 2003. Detailní výsledky výzkumu „Mobilní operátoři a SMS“ jsou zpřístupněny ve formě volně prodejné studie.