Ženatý muž ve věku 26 až 35 let s hrubým měsíčním příjmem mezi 11.000 a 13.000 korunami je typický zákazník katalogového splátkového prodeje v České republice. Nákupy na splátky nejvíce využívají lidé z Mostecka, Liberecka a Karlovarska. Tyto údaje vycházejí ze statistik největšího katalogového splátkového prodejce, společnosti Český Triangl obchodující pod značkou CCS Triangl.
„S rostoucími zkušenostmi z podnikání v tomto oboru a klientelou čítající téměř 140 tisíc osob umíme stále přesněji určit profil zákazníka, který využívá naše služby,“ uvádí generální ředitel společnosti Miroslav Klos a dodává: „většina našich zákazníků žije v obcích či městech s méně než 15 tisíci obyvateli, má středoškolské vzdělání a pracuje v oblasti obchodu a služeb.“
Zájem veřejnosti o katalogový splátkový prodej roste. Tento trend se projevil ve 24% nárůstu objednávek realizovaných prostřednictvím CCS Trianglu v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Zákazníci nakupují zejména televizory, pračky a chladničky. V prvním čtvrtletí letošního roku jsme zaznamenali rovněž zvýšený zájem o videokamery a sezónní zboží jako jsou například sekačky na trávu,“ upřesňuje Klos.
Při výběru výše zálohy patří mezi nejoblíbenější 10% a 30% akontace, které dohromady představují většinu uzavřených smluv. Z hlediska počtu splátek jsou nejvíce využívány 9 a 12měsíční splátky, které tvoří téměř 85 % smluv. „Velice dobře byla přijata i délka splácení 24 měsíců, a to zejména u dražších výrobků,“ upozorňuje Miroslav Klos na novinku uvedenou v posledním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003. Velký zájem přetrvává o možnost nakupovat zboží na splátky s nulovým navýšením, pro tuto možnost se rozhodlo 90 % klientů CCS Trianglu. Pouze 10 % klientů volilo jiný model splácení.
Více než polovina obchodů byla v prvním čtvrtletí roku 2003 realizována prostřednictvím telefonických objednávek, které využívá stále více lidí. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o téměř 32% nárůst. „Rozhodli jsme se vyslyšet zvyšující se zájem zákazníků o moderní způsoby nakupování a v aktuálním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003 jsme nabídli, kromě možnosti objednání zboží prostřednictvím několika tisíc obchodních zástupců a telefonu, nově internetové a SMS objednávky,“ dodal Klos.
Z téměř 140 tisíc klientů se více než 3/4 z nich k nákupům prostřednictvím CCS Trianglu vracejí. O stálé zákazníky pečuje Klub Triangl, který poskytuje svým členům více splátkových modelů s 0% úrokovou sazbou a řadu dalších výhod jako nákup bez potvrzení o výši příjmů, objednávku zboží po telefonu, prostřednictvím SMS nebo internetu, slevu 8 % při nákupu v hotovosti, atd. V současnosti pečuje Klub Triangl o více než 111 tisíc členů.
Zdroj: CCS