Obchod

Michelin posiluje pozici vedoucí značky

Celkový trh osobních pneumatik v ČR vzrostl v roce 2002 o 18 %. V segmentu letních pneumatik nejvíce posilovaly kategorie pneumatik s rychlostními indexy H, V a Z a plášťů pro vozy s pohonem 4×4, prodeje plášťů v kategorii T začaly klesat. „Tento vývoj trhu vítáme, protože nám roste prodej pneumatik s vyšší marží,“ říká Petr Stoklasa, obchodní ředitel společnosti Michelin Česká republika.

Sílící celkový trh výrazně podpořil podnikání společnosti Michelin v ČR a prodejci pneumatik Michelin si vedli velmi úspěšně. Prodeje všech značek skupiny Michelin vzrostly, tržní podíl letních pneumatik Michelin se zvýšil a Michelin opět dosáhl lepších výsledků než konkurence.

Evropa: Každý třetí nový automobil vyjíždí na pneumatikách Michelin
V loňském roce Michelin potvrdil svoji pozici vedoucí evropské značky na trhu automobilových pneumatik – každý třetí automobil vyrobený v loňském roce byl vybaven pneumatikami Michelin. V segmentu sportovních a supersportovních pneumatik ovládá Michelin téměř polovinu evropského trhu, pneumatikami Michelin jsou už ve výrobě vybavovány vozy Porsche, Mercedes AMG, BMW Motorsport nebo Audi quattro.

Svět: Výborné finanční výsledky
Během hospodářského roku 2002 vzrostl hmotnostní objem prodeje společnosti Michelin o 2,9 %. Tento vývoj byl dán na jedné straně růstem prodejů zimních pneumatik a na straně druhé pokrokem v zavádění koncernové strategie, která se opírá o:

  • Silný růst v zemích východní Evropy
  • Udržení tempa růstu v Ćíně
  • Další vylepšení cenového mixu

Zvýšení provozního příjmu téměř o 18 % oproti roku 2001 bylo podmíněno těmito vlivy:

  • Michelin Group stále těží z programu snižování nákladů zahájeném před třemi roky, přičemž programy na zvýšení konkurenceschopnosti přijaté v roce 1999 v Evropě a v roce 2001 v Severní Americe dosáhly svých cílů právě v roce 2002.
  • Ačkoli v roce 2001 nákupní ceny surovin podstatně stouply, měly mírně pozitivní dopad na vývoj provozních tržeb.

Čistý příjem Michelin Group ve výši 614 milionu euro byl jeden z nejvyšších za posledních deset let. Velmi pozitivní jsou i další ukazatele – Nárůst volného cash-flow o 107 % a Snížení čisté zadluženosti o 1 miliardu euro.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!