V minulém roce se v České republice prodalo 3 773 nových těžkých nákladních automobilů. Velkou měrou se na tomto prodeji podílela společnost Scania Czech Republic, s.r.o., která dodala svým zákazníkům v loňském roce celkem 588 vozů, což představuje 15,6% podíl na trhu. Oproti roku 2001, kdy bylo prodáno 555 vozidel, došlo k nárůstu o 6 %. Navýšení zaznamenal také prodej použitých vozů Scania a to o 7 %. Vozový park dopravních firem se tak rozrostl o 260 vozidel.
Celkový obrat společnosti Scania Czech Republic s.r.o. včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl hodnoty 3,01 miliardy korun. Loňské investice představovaly 100 milionů korun a od roku 1994 společnost proinvestovala celkově 565 milionů korun. Ke konci roku 2002 měla Scania CZ spolu s partnerskými firmami 348 zaměstnanců.
Společnost Scania Czech Republic s.r.o. si za dobu své existence vybudovala pevné postavení na trhu také díky poskytování vysoce kvalitních prodejních a servisních služeb. V loňském roce byla otevřena další dealerství – v Jičíně a v Ústí nad Labem. V rámci dealerství byly otevřeny satelitní servisy v Jihlavě a Domažlicích i nové obchodní kanceláře v Olomouci a Písku.
„Scania má za sebou další rok s rekordními výsledky. Z toho, co jsme dokázali, máme obrovskou radost, protože úsilí, které jsme vložili do posílení naší servisní sítě, bude mít velký význam zvláště pro budoucí fungování firmy Scania,“ řekl Anders Grundströmer.
Mezi nejvýznamnější novinky, které Scania představila v loňském roce, patří motor Scania 420 HPI se systémem vysokotlakého vstřikování paliva a nový autobus Scania Irizar PB. Dalším novinkou – z oblasti informačních technologií – byl systém FAS 2, který rozšířil řadu produktů pro správu vozového parku. Údaje z jednotlivých vozidel získané pomocí těchto systémů poskytují dokonalý přehled o vozech a pomáhají zlepšit přepravní kapacitu a dosáhnout opětovného snížení nákladů. Scania také představila kompletní logistický systém tvořený softwarem Scania FAS a Gedas logiweb. Tento integrovaný systém umožňuje přesné plánování, kontrolu a řízení celého logistického procesu. V rámci programu Scania Optimum uvedla společnost novou službu Scania Optimum Jízda. Jedná se o několik typů školení řidičů a dispečerů s důrazem na co nejvyšší možnou úsporu paliva a obeznámení s FAS systémem.
V celosvětovém měřítku Scania prodala 43 669 vozidel v celkové hodnotě 46,14 mld. SEK, což je v porovnání s předchozím rokem o 2 % méně. Přestože prodej nákladních automobilů a autobusů klesl, čistý zisk společnosti dosáhl více než 2,74 mld. SEK. Příčinou snížení prodeje je trvající ekonomická krize v Latinské Americe, kde se prodalo celkem 6 105 vozů, tedy o 25 % méně než v předchozím roce. Největší růst zaznamenal trh nákladních automobilů ve střední a východní Evropě, kde prodej v tomto segmentu vzrostl o 20 % na 3 099 vozů. Provozní zisk celé společnosti stoupl o 79 % na 4,41 mld. SEK. Společnost Scania celosvětově zaměstnává 28 230 lidí.
Pozici společnosti na evropském trhu hodnotil Leif Östling, prezident a CEO Scania: „Loňský rok jsme zakončili výrazně lépe, než jsme původně očekávali. Poptávka v západní Evropě sice do jisté míry stagnovala, avšak i přesto se nám v roce 2002 podařilo prodat více než 28 000 vozidel. Příjmy příznivě ovlivnila strategie naší společnosti zaměřující se především na ziskovost a nikoli výhradně na objem. Ve střední a východní Evropě došlo k výraznému nárůstu prodeje. Je zde vysoká potřeba přepravní kapacity a Scania je v tomto regionu jednou z nejúspěšnějších firem.“