Málokterá automobilová značka bude na rok 2002 vzpomínat jako na úspěšné období – celkový trh osobních a lehkých užitkových automobilů poklesl a až na výjimky hlásí většina importérů i domácí výrobci nižší prodeje než v roce 2001. Jednou z nemnoha značek, které i v tomto složitém období dokázaly meziročně zvýšit své prodeje, je SEAT.
„V roce 2002 se nám podařilo prodat celkem 3200 automobilů, což v porovnání s předchozím rokem 2001, kdy jsme prodali 3033 vozů, představuje velmi slušný nárůst o bezmála šest procent,“ říká Wolfgang Ratz, vedoucí divize SEAT, společnosti Import Volkswagen Group.
Jasným lídrem značky SEAT na tuzemském trhu se v roce 2002 stal nový SEAT Ibiza. I když se Ibizy nové generace dostaly k prvním zákazníkům až v květnu loňského roku, do konce roku si jich zákazníci odebrali celkem 775. S malou pomocí modelů Ibiza minulé generace, jejichž prodej dobíhal ještě v prvních měsících loňského roku (celkem 102 prodaných vozů), si tak modelová řada připsala sedmdesátiprocentní (!) zvýšení prodejů v porovnání s rokem 2001.
Výrazný – dvacetiprocentní – nárůst prodejů zaznamenaly také populární užitkové modely SEAT Inca, kterých se vloni prodalo celkem 288.
„Potěšila nás ale také řada Cordoba, ve které už zanedlouho dojde ke generačnímu střídání. Přesto, že nová Cordoba už byla doslova za dveřmi, prodalo se vloni ještě celkem 736 vozů vybíhající generace,“ hodnotí prodejní výsledky značky SEAT Wolfgang Ratz, „Věříme, že nová Cordoba zopakuje loňský úspěch nastupující Ibizy – po technické stránce jde o velmi vyspělý vůz, který dokáže rozdávat radost z dynamické jízdy a k jehož silným stránkám patří i vynikající poměr cena/nabízená hodnota.“