Výzkumná agentura Network Media Service zpřístupnila výsledky nejrozsáhlejšího on-line reprezentativního marketingového výzkumu, kterého se zúčastnilo více než 27 tisíc uživatelů českého internetu.
Třetí ročník výzkumu „Struktura uživatelů českého internetu“ probíhal od 23. října do 12. listopadu 2002 na 36-ti českých www serverech. Celkem byla získána data od více jak 27 tisíc uživatelů internetu. Network Media Service se zaměřila na zjištění sociodemografického profilu uživatelů českého internetu a zjištění míry používání mobilních technologií, MMS a on-line bankovních služeb.
Koncepce třetího ročníku on-line výzkumu přímo navazuje na výzkumy „Struktura a využití českého internetu“ z let 2000 a 2001. Jednotná metodika těchto výzkumů přináší možnost sledovat posuny v sociodemografickém profilu uživatelů českého internetu a odhadovat další trendy vývoje.
Kompletní výsledky třetího ročníku reprezentativního výzkumu „Struktura uživatelů českého internetu“ více jak 27 tisíc uživatelů internetu jsou dostupné ve formě volně prodejné studie.
Jací jsou uživatelé českého internetu roku 2002?
„Českému internetu stále dominují muži, ženy tvoří necelou třetinu (28%). Internet zůstává mladým – třičtvrtě uživatelů jsou lidé do 35-ti let (76%). Dvě pětiny internetové populace studují, 52% uživatelů je vzděláno středoškolsky, vyšší a vysokoškolské vzdělání má 32% internetových uživatelů. Nejvíce lidí je jako tradičně připojeno z Prahy (28%) a z Jihomoravského kraje (13%)“, říká o sociodemografických charakteristikách uživatelů českého internetu koordinátor projektu Kamil Kunc z agentury Network Media Service.
Kamil Kunc dodává: ”Oproti předchozímu výzkumu uživatelů internetu jsme nyní rozšířili zjišťované údaje o používání mobilních technologií např. MMS a stejně jako v loňském roce jsme se zaměřili také na přímé bankovní služby. Prezentovaný graf udává celková procenta uživatelů internetu, kteří používají jednu ze služeb přímého bankovnictví, tedy 38% používá internet/home banking, GSM banking a/nebo telefonické bankovnictví a 27% plánuje pořízení jedné ze služeb během následujícího půl roku.“
Graf:
Využívání služeb přímého bankovnictví uživateli českého internetu