Výzkum trhu

Jaká je spokojenost klientů s bankovními pobočkami?

Nejspokojenější jsou s pobočkami své hlavní banky(٭) klienti, jejichž hlavní bankou je GE Capital Bank. Přibližně třetina z těchto klientů je s pobočkou GE Capital Bank, kterou navštěvuje nejčastěji, zcela spokojena. Celkově jsou s pobočkami svých hlavních bank spokojeni také ostatní klienti.

(٭) Hlavní banka klienta = peněžní ústav, jehož služeb klient využívá nejčastěji.

Problematiku bankovnictví pravidelně monitoruje, od roku 2002 v měsíčních vlnách, výzkum společnosti GfK Praha „Bank Image“ (součást komplexního výzkumu Progressive Financial Info Tracking System), jehož nejčerstvější vlna proběhla v listopadu 2002. Dotazování se uskutečnilo formou osobních rozhovorů u reprezentativního vzorku 1 000 osob ve věku od 15 do 79 let vybíraných metodou stratifikovaného náhodného výběru na území celé České republiky.

Spokojenost klientů s pobočkami hlavních bank má od dubna 2002 pozitivní trend. Spokojenější s nejčastěji navštěvovanou pobočkou své hlavní banky jsou přitom spíše ženy než muži. Nejkritičtější jsou naopak mladí lidé do 19 let a lidé s vysokoškolským vzděláním.

Hlavní peněžní ústav
Více než polovina (54 %) bankovních klientů považuje za svůj hlavní peněžní ústav (tzn. ústav, jehož služeb využívá nejčastěji) Českou spořitelnu. Další sedmina (14 %) bankovních klientů nejčastěji využívá služeb Komerční banky a každý desátý (11 %) bankovní klient služeb ČSOB (bez Poštovní spořitelny).

Klienty České spořitelny jsou častěji ženy (54 %) než muži (46 %), zatímco v případě Komerční banky je tomu právě naopak (56 % mužů a 44 % žen). Klienti ČSOB (bez Poštovní spořitelny) jsou pak z hlediska pohlaví rozděleni přibližně na polovinu. Z hlediska věku dotázaných převažují u České spořitelny klienti starší 40 let (59 % z celkového počtu klientů ČS), zatímco Komerční bance a ČSOB (bez Poštovní spořitelny) svěřují své finanční prostředky nejčastěji lidé ve věku 20 – 49 let (70 % z celkového počtu klientů těchto bank).

Kdo je synonymem bankovnictví?
Když se řekne banka, první, která se respondentům vybaví, je Česká spořitelna (52 %). Na druhém místě, z hlediska první jmenované banky, skončila Komerční banka (22 %) a třetí místo obsadila ČSOB, kterou uvedla na prvním místě více než desetina (12 %) dotázaných.

Graf:
Průměrná spokojenost s pobočkou hlavní banky

Použitá data jsou ze studie Progressive Financial Info Tracking System®; GfK Praha 2002

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!