Divize Information and Communication Mobile společnosti Siemens (Siemens IC mobile) se rozhodla svěřit svůj mediální rozpočet ve výši stovek miliónů USD mezinárodní společnosti Media Network OMD, které se v několika kolech výběrového řízení podařilo porazit čtyři konkurenty.
Siemens mobile propaguje své výrobky a služby zhruba v 70 zemích světa. Když si vybírala mediální agenturu, bylo jejím cílem vytvořit jednotný globální přístup k využívání jejího mediálního rozpočtu. Siemens mobile je jeden z předních světových dodavatelů celého spektra výrobků a služeb pro mobilní komunikaci – od terminálů přes síťovou infrastrukturu až po mobilní aplikace. Jde o první divizi společnosti Siemens (Siemens Group), která si najala globální mediální agenturu.
Siemens mobile již spolupracuje s kreativní agenturou (WiedenKennedy, Amsterdam) a se sítí agentur zaměřených na klasickou komunikaci (McCann-Erickson/M.E.C.H., Berlín). Jedním z cílů, které Siemens mobile vytrvale sleduje, je, aby její globální marketingové aktivity byly skutečně efektivní a vzájemně propojené. To se projevilo i ve volbě společnosti OMD jako globální sítě mediálních agentur. Toto rozhodnutí by mělo přispět také k tomu, aby se na dnešním vysoce konkurenčním trhu dále zlepšila pozice společnosti Siemens v oblasti výroby mobilních telefonů, v níž celosvětově zaujímá čtvrté místo.
Siemens mobile se rozhodla pro OMD, druhou největší síť mediálních agentur na světě, aby mohla propojovat kampaně na výrazněji mezinárodním základě a efektivněji pokračovat v rozvíjení své globální značky. „Přesvědčil nás strukturovaný a strategicky orientovaný přístup společnosti OMD a její vynikající kvalifikace, pokud jde o koordinaci aktivit na mezinárodní úrovni,“ řekl Kai Weinsziehr, globální mediální manažer pro mobilní telefony v divizi Siemens Information and Communication Mobile.
Řízení globálních mediálních aktivit divize Siemens mobile převezme mezinárodní kancelář společnosti OMD Germany, která sídlí v Hamburku.
Marketingovou podporu ve zmíněných asi 70 zemích v regionech Evropa, Střední východ, Afrika, asijsko-tichomořská oblast, NAFTA a Latinská Amerika budou zajišťovat různé místní agentury patřící k OMD poté, co bude vytvořena příslušná síť.
„Komunikace je strategickým úkolem v rámci celé společnosti Siemens a média v tom hrají velmi významnou roli. Jestliže chceme, aby naše komunikace byla ještě transparentnější a mohla ještě účinněji využívat synergických efektů mezinárodního přístupu, potřebujeme opravdu silné partnery. Jsme rádi, že ve společnosti OMD se k našemu týmu připojí mediální agentura, která nám pomůže celosvětově optimalizovat naše aktivity v této oblasti,“ řekl Dirk Miller, viceprezident pro marketing a komunikaci společnosti Siemens AG.