Společnosti Philips a IKEA uzavírají obchodní partnerství na mezinárodní úrovni.
Z dohody vyplývá, že výrobky spotřební elektroniky Philips, jako například barevné televizory či audio systémy, budou vystaveny v rámci ukázek bytového zařízení ve všech prodejnách IKEA na celém světě. Philips bude navíc upřednostněn jako dodavatel společnosti IKEA pro celou šíři sortimentu spotřební elektroniky. Obě strany dále zkoumají možnosti rozšíření partnerství i na další kategorie výrobků a další formy vzájemné spolupráce. Podrobnosti o finančních ujednáních dohody nejsou zveřejněny.
Společnost Philips nedávno představila novou marketingovou strategii s názvem Experience Marketing Strategy zahrnující tři oblasti tzv. „zážitků“. Jednou z těchto tří oblastí je právě Home Entertainment, neboli zážitky z domácí zábavy. Tato oblast se zaměřuje na zákazníky požadující širokou nabídku výrobků, které jsou upraveny a přizpůsobeny do jejich obývacích pokojů a které dokáží uspokojit jejich požadavky z hlediska pohodlí, zábavy a designu. Tito zákazníci chtějí poslední novinky a výrobky vybavené nejnovějšími technologiemi; hledají výrobky s důrazem na stylový design; a chtějí se prostřednictvím nejmodernějšího vybavení zcela ponořit do zážitků ze svého domácího kina.
„Partnerství se společností IKEA je dalším přirozeným krokem v našem tržním přístupu poté, co jsme představili novou strategii Experience,“ říká Frank Pauli, viceprezident společnosti Philips Consumer Electronics Europe, který je zodpovědný za marketingové aktivity v Evropě. „Prodejny IKEA jsou zážitkem samy o sobě, neboť dokonale vytváří dojem, jakoby tam lidé opravdu bydleli. Mezi naší cílovou skupinou a návštěvníky těchto prodejen jsme zaznamenali široké překrytí. Přestože v jednotlivých zemích existují odlišnosti, velká část ze 300 milionů návštěvníků prodejen IKEA má ten spotřebitelský profil, který chceme oslovit. Jsme přesvědčeni, že tato dohoda bude vhodným nástrojem v dalším budování věrnosti našich cílových zákazníků.“