CRM

Volkswagen Group zavádí jednotný systém CRM

S cílem vyhovět zájemcům o koupi nového automobilu přímo od výrobce automobilů zavádí koncern Volkswagen Group jednotný systém pro řízení vztahů se zákazníky. Systém CRM vyvinula společnost SAP na míru pro potřebu divizí Volkswagen, Audi a VW Bank. Výhledově bude zaveden také v divizi VW Financial Services. Mladoboleslavská Škoda Auto patřící do koncernu Volkswagen již systémy SAP využívá například pro řízení financí a personalistiky, výrobních a nevýrobních nákupů, skladů a pro odbyt náhradních dílů.

Volkswagen nové programové vybavení odzkoušel v pilotním projektu při letošním uvedení luxusního modelu VW Phaeton na německý trh. Zaváděný systém má v celém koncernu sjednotit standardy komunikace se zákazníky, ať již jde o komunikaci pomocí telefonu, faxu, elektronickou nebo papírovou poštou.

Zákazníky divize Audi obsluhuje pomocí systému SAP 220 pracovníků ve firemních call centrech v Kolíně nad Rýnem a Ingolstadtu. Ti řídí komunikace s 480 tisíci majiteli automobilů Audi. Do systému bude postupně zahrnuta také komunikace s prodejci a přímý marketing. Analytické výstupy ze záznamů o jednání se zákazníky budou sloužit k optimalizaci nákladů na inzerci a reklamu.

Zdroj: SAP ČR

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!