Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností. Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
Výzkum spontánní znalosti značek mýdla, provedeného v červenci 2002 ukazuje, že spontánně nejznámější značkou mýdla je Nivea, kterou spontánně jmenovalo 42,5 % dotázaných. V jejím „sledu“ se drží dvojice dalších značek – Fa s 39,8 % znalostí, Palmolive (38,2 %).
Na čtvrtém místě spontánní znalosti se umístila značka Dove (37 %), dále Lux (28 %) a Elida (24 %).
Graf:
Mýdla 05/2002