Zveřejněný výzkum agentury NOP, ve kterém si značka IBM Tivoli Software objednala průzkum chování středních a velkých společností ve Velké Británii, Francii, Itálii a Německu, ukazuje, že IT oddělení potřebují více podpory, aby dokázala srovnat schopnosti systémů s potřebami svých firem a podpořila tím ambice evropských organizací, jejichž provozy jsou stále více založeny na webu.
Vzhledem k tomu, že 88 procent středních a velkých společností počítá v příštích 12 měsících s rozšířením aplikací založených na webu a jen 5 procent velkých společností nepoužívá žádné takové aplikace, je migrace organizačních služeb na web v Evropě velmi pokročilá. Polovina evropských společností nyní poskytuje zákazníkům přístup k webovým aplikacím a přes 30 procent velkých společností používá e-komerci ve styku se svými zákazníky.
Nejnovější softwarové produkty Tivoli pomáhají překlenout propast mezi firemními potřebami a současnými schopnostmi IT. Díky všeobecnému přehledu o všech součástech informačního systému firmy, od transakčních serverů přes síť až po webové aplikace, umožňuje software Tivoli zákazníkům spravovat jejich infrastrukturu e-byznysu finančně efektivněji. Administrátoři IT mohou se softwarem Tivoli například jednodušeji identifikovat reálné bezpečnostní hrozby a zasahovat proti nim, přičemž ušetří čas ztracený s neškodnými incidenty. Pokud společnosti nemusí věnovat tolik prostředků na správu IT, mohou zaměřit pozornost na obchodní potřeby svých zákazníků — v takovém případě technologie podporuje obchod, místo aby mu překážela. Metoda Tivoli, nazývaná řízení obchodního dopadu, přizpůsobuje firemní informační systém obchodním prioritám, přičemž se správa systémů posune od přístupu, který reaguje na nastalé situace, k předvídavějšímu řídícímu prostředí.
„Musíme zastavit trend, kdy pouze reagujeme na nastálé situace místo toho, abychom pracovali předvídavě, a software Tivoli to umožňuje. Tím, že centrálně monitoruje nejrůznější části systému naší firmy, od zákazníků, kteří používají naše aplikace, až po bezpečnostní upozornění, funguje Tivoli jako trvalý rentgen nad firemním IT. Díky tomu s ním můžeme mnohem rychleji zjišťovat a řešit potenciální problémy,“ říká Benny Maynard, manažer skupiny podnikových systémů společnosti Ahold USA Information Services. „Service Level Advisor nám nejen poskytne informace, které potřebujeme, ale také s ním získáme možnost dopředu vědět o případech, kdy se nám nepodaří splnit požadované úrovně služeb.”
Zdroj: IBM