Společnost Computer Associates (CA) oznámila, že Fincantieri, jedna z největších světových loděnic, implementuje produkty Unicenter Network a Systems Management pro správu komplexní distribuované infrastruktury a bezpečnostní produkty eTrust k ochraně svých aplikací a dat pro eBusiness.
Fincantieri vznikla v roce 1959 fúzí osmi loděnic a opraven lodí. Prozatím postavila přes 7.000 plavidel. Zaměstnává cca 10.000 pracovníků ve třech samostatných jednotkách výletních a obchodních lodí a válečných plavidel, které jsou v osmi loděnicích podél italského pobřeží.
Silná asijská konkurence a snížení výdajů na obranu si v roce 1999 vyžádaly rozsáhlou restrukturalizaci s cílem racionalizovat podnikové procesy. Ředitel IT ve Fincantieri Gianantonio Rui říká: „Základním kamenem revitalizačního programu byly informační technologie. Museli jsme optimalizovat výrobu a využití zdrojů v jednotlivých loděnicích v celé Itálii. Přitom jsme museli zohlednit speciální potřeby našeho oddělení konstrukce a střediska vojenských projektů, které je největší v Evropě.“
Distribuovanou architekturu Fincantieri tvoří cca 70 serverů Windows NT, které zpracovávají data a zajišťují komunikaci s 1.800 pracovními stanicemi Windows a 1.200 pracovními stanicemi systému CAD. Nedávno byl zahájen projekt s názvem „Operation Control Tower“ (operační řídící věž), s cílem najít a implementovat efektivnější systém správy a ochrany sítě.
Vedoucí správy systémů Domenico Pinasco říká: „Stanovili jsme si tři hlavní cíle: standardizovat správu informací, centralizovat řízení a zvýšit bezpečnost. Hledali jsme standardní řešení, která se snadno používají a pokud možno pocházejí od jednoho dodavatele. Po rozsáhlé analýze jsme se rozhodli pro CA, jejíž řešení je nejkomplexnější, a to jak z hlediska kvality, tak i diverzity.“
Produkt pro správu sítí a systémů Unicenter je komplexním řešením správy heterogenní, neustále se rozšiřující infrastruktury, jakou Fincantieri disponuje. Součástí řešení je propracovaná správa událostí a vzájemných vztahů v rámci celé sítě umožňující aktivní upozorňování pracovníků oddělení IT na potenciálně problémová místa. Zároveň zajišťuje celkovou výkonnost a dostupnost systémů s kritickým nasazením.
„Komponentu Service Level Management produktu Unicenter jsme použili k nastavení a sledování úrovně služeb vůči interním i externím zákazníkům,“ dodává Pinasco. „Komponenta Performance Management umožňuje přesně monitorovat zatížení a dostupnost sítí a aplikací a zvládnout tak jejich rozšiřování.“
Fincantieri implementuje další řešení CA s cílem optimalizovat správu systému a snížit celkové náklady na vlastnictví. Komponenta Asset Management automaticky zjišťuje inventární údaje o hardwaru a softwaru. Pracovníci IT tak mohou sledovat využití zdrojů a použití softwaru s cílem dodržet licenční podmínky. Komponenta Software Delivery automatizuje dodávky softwaru na vzdálených serverech a PC a jejich správu. Komponenta Remote Control umožňuje zasahovat přímo na vzdálených stolních počítačích. To výrazně snižuje náklady na středisko podpory uživatelů.
„CA eTrust je řešením našich bezpečnostních problémů. Potřebovali jsme chránit interní síť před nežádoucími průniky a zároveň optimalizovat řízení přístupu k serverům a aplikacím. Komponenty Access Control a Admin produktu eTrust poskytují všechny potřebné funkce pro správu celé bezpečnostní infrastruktury naší společnosti,“ pokračuje Pinasco.
Komponenta Access Control řídí přístup ke kritickým podnikovým prostředkům a zařízením a umožňuje různé řízení přístupu podle jednotlivých systémů i vyšší zabezpečení důvěrných informací. Komponenta Admin zjednodušuje správu zabezpečení. Pracovníci bezpečnosti ve Fincantieri mohou realizovat správu všech systémů a adresářů z jediné konzole.