Sports Tracking Europe, joint venture společností pro výzkum trhu NPD, USA a GfK, Německo, zahájilo činnost nového informačního servisu pro průmysl a obchod v oblasti sportovního oblečení v Evropě. Pod názvem „Sports Apparel Track“ dodává tento servis obsáhlé informace o obchodních obratech a nákupním chování u sportovního oblečení v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a Španělsku.
Sports Apparel Track doplňuje již existující služby Sports Tracking Europe – spotřebitelský panel ke sportovní obuvi a obchodní panel ke sportovnímu vybavení. Nový informační servis se rozběhl 1. července t.r. První výsledky za červenec až září budou k dispozici po vyhodnocení třetího čtvrtletí roku 2002. Informace dávající přehled o nakupování sportovního oblečení poskytují respondenti téhož spotřebitelského panelu, kteří vypovídají o nakupování sportovní obuvi. To umožňuje provádět analýzy s využitím dat získaných v obou typech výzkumného servisu.
Sports Apparel Track nabízí výrobcům sportovního artiklu a obchodu více informací o rozhodujících cílových skupinách, totiž o konečných spotřebitelích a maloobchodnících, než tomu bylo dříve. Slouží jako základna pro rozhodování podniků, kterým umožňuje lépe identifikovat doposud nevyužitý tržní potenciál. Služby zahrnují informace o nejdůležitějších oblastech sportovního oblečení: svrchní oděvy a spodní prádlo, oblečení pro turistiku, trénink, plavání a lyžování spolu s příslušenstvím.
Průmysl a obchod mohou Sports Apparel Track využívat k tomu, aby
- postihly velikost a strukturu trhů v pěti zemích,
- rozpoznaly nové tržní šance a zvýšily obrat,
- posílily vztahy mezi obchodem a průmyslem a zvětšily tam naděje na úspěch,
- měly přehled o změnách v nákupním chování konečných spotřebitelů,
- věděly, které produkty a k jakým účelům jsou používány.
„Tímto novým servisem nabízí Sports Tracking Europe měřítko pro porozumění této velmi důležité části sportovního obchodu,“ vysvětluje Isabelle Grenetová, viceprezidentka Sports Tracking Europe. „Společně s již poskytovaným Athletic-Footwear-Servisem vycházíme vstříc očekáváním průmyslu se sportovním artiklem.“
Sports Tracking Europe
The NPD Group, USA a GfK Group založily v roce 2000 joint venture Sports Tracking Europe s cílem provádět šetření o trhu se sportovní obuví v osmi evropských zemích. Nové služby kompletují data z kontinuálních spotřebitelských a obchodních šetření a poskytují tím ucelený přehled o trhu se sportovní obuví. Zákazníci tohoto servisu pravidelně dostávají data až z osmi zemí a navíc údaje o odbytu a informace k aktuálním marketingovým kampaním firem činných na tomto trhu. The NPD Group vlastní podíl ve výši 75 % na joint venture, GfK Group ve výši 25 %.
Informační servis k Athletic Footwear Tracking obsahuje:
- Šetření v maloobchodě – monitoring nákupního chování přímo v prodejnách nejdůležitějších obchodních řetězců v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii, Rakousku a Španělsku.
- Informace o zákaznících – čtvrtletní zprávy o využití různých druhů distribuce, včetně prodeje po internetu. Data šetřená prostřednictvím reprezentativního panelu poskytují přesný obraz využívání, tvorby cen v obchodě atd. v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a Španělsku.
Informační servis k Sports Apparel Tracking zahrnuje spotřebitelský panel v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a ve Španělsku od 1. července roku 2002. Informační servis k Sports Equipment Tracking poskytuje data o maloobchodu v Německu a ve Francii.
The NPD Group
The NPD Group je předním poskytovatelem informačního servisu v oblasti vertikálních trhů. Kontinuálním monitoringem obchodu a konzumního chování konečných spotřebitelů přináší The NPD Group svým zákazníkům obsáhlá data o trzích, k nimž patří informace o oblečení, automotivní zábavné elektronice, informačních technologiích, kosmetice a parfémech, potravinách, obuvi, o potřebách pro domácnost, interaktivním zábavném softwaru, hračkách, hudebním artiklu a mnohém dalším. The NPD Group mé své pobočky a partnerské firmy v 51 zemích v Severní a Jižní Americe, Asii, Austrálii a Evropě.