Česká marketingová společnost usiluje již více než 10 let o zvyšování úrovně českého marketingu, podporuje přípravu marketingových specialistů a šíří ideje marketingového řízení v podnikatelské sféře. Pro další rozvoj svých aktivit hledá ČMS partnery – marketingově orientované korporace s velkým vlivem na českém trhu, které svým příkladem ovlivňují širší podnikovou sféru. Výrazem úsilí o navázání takové spolupráce je Partnerský program ČMS jehož koncepci schválilo předsednictvo společnosti na přelomu let 2001/2002.
Partnerem ČMS se dne 2. července 2002 stává nejvýznamnější instituce v oblasti marketingového vzdělávání – VŠE v Praze. Předpokládá se nejen spolupráce učitelů VŠE při konferencích a seminářích ČMS, ale také možnost využívat některých kapacit a zázemí VŠE. Škola také bude výrazně spolupracovat v programu ČMS orientovaném na studenty a ČMS přebírá na oplátku povinnosti při zajišťování výuky ve vedlejší specializaci Marketing.
Základní ideou Partnerského programu ČMS je systém nadstandardní spolupráce společnosti s několika vybranými subjekty, které
- vůči (odborné) veřejnosti a obchodním partnerům chtějí komunikovat, že jsou marketingově řízenými subjekty
- chtějí a umějí podpořit rozvoj marketingu v České republice
- mohou posílit vlastní image zdůrazněním svého partnerství s ČMS
- jsou dostatečně známé a renomované, aby jejich partnerství posílilo image ČMS.
Takovým společnostem může ČMS nabídnout:
- spolupráci při organizaci vnitropodnikového marketingového vzdělávání včetně účasti představitelů ČMS na něm
- nadstandardní slevy na konferencích a seminářích ČMS
- slevy pro účast v certifikačním programu ČMS
- „Okénko partnerů“ – prostor pro články o jednom z partnerů v každém čísle časopisu Marketing a komunikace
- prezentaci loga na všech propagačních materiálech ČMS (informační složka ČMS, pozvánky na akce, prostory při pořádání akcí apod.) a na webovských stránkách ČMS
- právo používat ve své marketingové komunikaci označení „ČMS Partner“ (nebo v angličtině „CMA Partner“) včetně příslušného loga odvozeného od základního loga ČMS.
ČMS přitom nebude od partnerů požadovat peněžní dary (sponzorské příspěvky).
Přínos pro činnost ČMS by měli partneři vyjádřit:
- kolektivním členstvím v ČMS
- konzultacemi v oboru, který reprezentují, případně pomocí k zavedení moderních postupů jimi reprezentovaného oboru do praxe ČMS
- podporou využívání jejich produktů a služeb Českou marketingovou společností i jejími členy
- aktivní účastí svých marketingových specialistů na akcích ČMS v roli lektorů, účastníků kulatých stolů apod.
- publikační aktivitou svých marketingových specialistů v časopise Marketing a komunikace
- organizační spoluprací na zajištění vybraných akci ČMS.
Hlavním partnerem ČMS by se měla stát striktně marketingově orientovaná firma z TOP 100 v České republice, leader trhu v určitém segmentu. Ze společností reprezentovaných v Hlavním výboru ČMS takové požadavky splňují např. (v abecedním pořadí) Česká pojišťovna, Škoda-auto, Unilever a Unipetrol, jednání o tom, který z nich se stane Hlavním partnerem ČMS, úspěšně pokračují.
Partnerem za oblast komunikačních technologií by měla být vybrána společnost nabízející telefonické i internetové připojení a web-hosting. Tento partner by měl poskytnout konzultace k připojení ČMS (sekretariátu a regionálních klubů) na telefonickou síť a na internet, poskytnout prostor pro www stránky ČMS a zajistit konzultace při jejich vývoji a údržbě.
Oblast počítačového hardware a služeb v oblasti IT by měl reprezentovat ČMS partner, který je orientován na výrobu nebo prodej a implementaci široké palety systémů od handheldů, PC a notebooků přes servery až po mainfraimy. Od tohoto partnera se očekává konkrétní podpora teprve později v návaznosti na rozpočet ČMS v příštích letech. Mělo by jít o vybavení ČMS kvalitní technikou pro provoz bezpečného bezpapírového úřadu a pro prezentace.
Software by měl být zastoupen společností, která nabízí obecně využitelné programové vybavení nebo systémovou integraci, sloužící také marketingovým účelům. Takový partner by měl podpořit vybavení sekretariátu ČMS a případně i regionálních klubů balíkem kancelářského a prezentačního software a spolupracovat při zajišťování bezpečnosti provozu (zejména ochrany proti virům a hackerům).
Mediálním partnerem ČMS by se měl stát subjekt zaměřený na podnikovou praxi v širším kontextu, zasahující hluboce do sféry marketingu. Od mediálního partnera se očekává především medializace ČMS a informační podpora hlavních akcí ČMS. V úvahu přichází také výměna redakčních materiálů mezi časopisem Marketing a komunikace a partnerem.
Vhodné by bylo získat také partnera za oblast financí – firmu nebo skupinu aktivní v nástrojích využívaných pro marketing (leasing nebo zázemí pro leasing, spotřebitelské úvěry, pojištění obchodních a podnikatelských rizik apod.). Pokud půjde o skupinu zahrnující banku, bylo by možno uvažovat o převodu účtů ČMS na její půdu a zajištění internetového bankovnictví za podmínek výhodných pro ČMS.