Zájem o přímé bankovnictví mezi klienty GE Capital Bank neustále roste. Počátkem června překročil počet klientů využívajících některý z nástrojů přímého bankovnictví GE Capital Bank hranici 300 tisíc. GE Capital Bank jim nabízí Mobil Banku, Internet Banku, Telefon Banku a produkt BankKlient (homebanking).
Rozvoj přímého bankovnictví patří k prioritám GE Capital Bank. Banka chce klientům nabídnout alternativu k vyřizování jejich finančních záležitostí na obchodních místech, která je pro ně časově i finančně výhodnější a záleží pouze na nich, zda si některou zvolí. Jejím cílen tedy není „vytlačit klienty od přepážek“. O tom, že klienti chápou výhody, které jim přímé bankovnictví přináší, svědčí dynamický nárůst počtu jeho uživatelů.
Počet klientů využívající některý z nástrojů přímého bankovnictví GE Capital Bank přesáhl koncem května 300 tisíc. Největší zájem mají klienti o Mobil Banku – tuto službu využívá více než 162 tisíc klientů GE Capital Bank. Díky takto výraznému zájmu svých klientů o služby GSM bankovnictví patří GE Capital Bank k leadrům trhu. Více než polovina všech klientů českých bank využívající GSM bankovnictví je klientem GE Capital Bank. To potvrzuje správnost strategie GE Capital Bank, která na trh GSM bankovnictví nevstupovala s cílem nabídnout klientům pouze možnost obsluhovat účet prostřednictvím mobilního telefonu, ale s cílem naučit je GSM bankovnictví využívat. Velký zájem je mezi klienty GE Capital Bank i o Telefon Banku – tuto službu si zřídilo více než 96 tisíc klientů.
V současnosti nejrychleji roste počet klientů nejnovější služby – Internet Banky. Od jejího uvedení na trh v listopadu loňského roku si ji zřídilo již více než 42 tisíc klientů. Zájem o internetové bankovnictví GE Capital Bank se ještě zvýšil po představení služby GEnius letos v březnu. Ta klientům nabízí možnost velmi snadného ovládání účtu prostřednictvím přímého bankovnictví. Banka tak umožnila využívat výhod internetového bankovnictví i těm klientům, kteří nejsou příliš zběhlí ve využívání internetu. Během tří měsíců si tuto službu zřídilo 22 tisíc klientů.
Především pro podnikatele a firmy je určen homebanking GE Capital Bank – produkt BankKlient. Využívá ho přes pět tisíc firemních klientů. Pro tyto klienty je charakteristický vysoký podíl elektronických transakcí na všech transakcích, které prostřednictvím GE Capital Bank provádí.
„Výrazný nárůst počtu uživatelů přímého bankovnictví – jak z řad retailových tak i komerčních klientů – se projevuje i ve způsobu provádění plateb. V současné době již je více než 60 % příkazů k úhradě zadávaných z domova nebo kanceláře, tedy právě s využitím prostředků jako Internet Banka nebo Mobil Banka. Většina klientů totiž začíná vnímat zadávání transakcí na pobočkách jako nemoderní způsob ovládání účtu, který nešetří čas ani peníze,“ uvádí David Lorenc, vedoucí oddělení přímého bankovnictví GE Capital Bank. „Porovnáme-li všechny operace na účtu, tedy včetně používání platebních karet či výběrů hotovosti na pokladnách, podíl elektronicky prováděných transakcí dnes již přesahuje 80 %,“ dodal.
GE Capital Bank se hodlá na přímé bankovnictví soustředit i nadále. Důraz přitom nebude kladen pouze na zvýšení počtu klientů využívajících tyto kanály, ale i na rozšíření nabídky stávajícím uživatelům. „Nejúspěšnější novinkou je dobíjení přes mobilní telefon. Více než polovina z majitelů Mobil Banky dobíjí svůj kredit přímo ze svého bankovního účtu. Stačí pár stisknutí kláves na mobilu a vše je hotovo. Jen během dubna dobili tito klienti svůj telefon více než stotisíckrát na více než třicet milionů korun,“ podotkl David Lorenc.