CRM

Přední nizozemská cestovní kancelář našla řešení pro e-mailový marketing založený na vyžádání zpráv

Kras SterVakanties, jedna z největších a nejúspěšnějších nizozemských organizací zabývajících se cestovním ruchem, úspěšně implementovala aplikaci Progress® OpenEdge™ 1-to-1 Marketing. Oznámila to společnost the Progress Company, dceřiná firma Progress Software Corporation a vedoucí dodavatel technologií pro tvorbu e-business řešení. Aplikace umožní využít obsáhlou zákaznickou databázi Krasu k cíleným marketingovým e-mailovým kampaním. Elektronické zprávy bude Kras zasílat pouze těm zákazníkům, kteří výslovně souhlasí s tím, že budou dostávat personalizované informace o cestování.

Progress OpenEdge 1-to-1 Marketing spustili v Krasu v dubnu 2002 po velmi krátkém projektovém cyklu: celý projekt byl zahájen koncem listopadu 2001 v úzké spolupráci divize profesionálních služeb Progressu a informatiků Krasu a už v lednu 2002 bylo zahájeno jeho důkladné testování. Po dalších dvou měsících byl provoz natolik stabilní a uspokojivý, že se celé řešení mohlo spustit naostro.

Kras SterVakanties, součást skupiny TUI, funguje zároveň jako touroperátor i jako skupina cestovních kanceláří. Přímý prodej zákazníkům obstarávají dvě callcentra a 30 kanceláří po celém Nizozemsku. Kras na trhu nabízí své produkty pod mnoha specializovanými obchodními značkami jako Kras SterVakanties, 55+ Travels, TourAlp, Travel with your Journal, Sterproductions a My Way trips for the young. Rozmanitý způsob distribuce a metoda různých obchodních značek umožnily Krasu přejít na internet snáze než jeho konkurentům, kteří své produkty nabízejí převážně prostřednictvím dealerů.

Společnost Kras využila přímých kontaktů se zákazníky k vybudování výjimečně obsáhlé databáze svých klientů. V souboru jsou údaje o 750 tisících zákazníků zahrnující jména, adresy, historii vzájemných kontaktů a preference těchto klientů, z nichž 10 % má svou e-mailovou adresu. Těmto 75 tisícům zákazníků tak lze poskytovat informace o nových produktech nebo speciálních nabídkách prostřednictvím elektronické pošty. „Za každou cenu jsme se však chtěli vyhnout tomu, aby naše mailingové kampaně byly považovány za spam, protože tak bychom snadno ztratili důvěru našich klientů, aniž bychom o tom vůbec věděli,“ říká Ivar Scheffalaar, šéf informatiků u Kras SterVakanties. Proto chtěl Kras vést pouze takové e-mailové marketingové kampaně, při nichž se zprávy o nových produktech a nabídkách budou zasílat pouze těm zákazníkům, kteří k tomu předem dají souhlas.

Při svém hledání softwarového balíku, který by tyto nároky splňoval, našel Kras brzo aplikaci Progress OpenEdge 1-to-1 Marketing firmy Progress. Toto řešení umožňuje návštěvníkovi webových stránek společnosti určit zda a jaké informace chce dostávat, v jakém formátu (html, text apod.) a jak často mu mají zprávy chodit. Poté dostává pouze informace, které ho skutečně zajímají.

Výhody homogenního prostředí
Společnost Kras úmyslně zvolila homogenní výpočetní prostředí, přičemž v maximální možné míře počítá s jedním dodavatelem. „Daří se nám tak udržet strategické informatické znalosti uvnitř firmy, což je podle našeho názoru nenahraditelné,“ říká I. Scheffelaar a dodává: „Progress dokáže navíc nabídnout přidanou hodnotu, protože nabízí i vývojové prostředí, databázi a hotové produkty pro e-business. A u Progressu také věnují velkou pozornost našim specifickým požadavkům.”

Ivar Scheffelaar si je jist návratností vynaložených investic: „Je sice ještě příliš brzo uvádět všechny údaje, ale návratnost tu dozajista je. Nebudeme sice šetřit na rozpočtu pro výpočetní technologie, ale se stejnými výdaji na komunikaci budeme generovat mnohem vyšší tržby. Pokud například budou některé zájezdy jen z poloviny vyprodané, můžeme je rychle a efektivně nabídnout po internetu zákazníkům, o nichž víme, že by o ně mohli mít v danou dobu zájem. Výsledkem je, že mnoho zájezdů bude výdělečných aniž bychom museli kohokoli obtěžovat spamem. A to bude mít pozitivní vliv i na naši marži.”

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!