Pět studentů VŠE z Prahy dokázalo zvítězit v mezinárodním finále soutěže Global Management Challenge EUROMANAGER. Finále se konalo ve dnech 3. a 4. dubna roku 2002 v Paříži. Na druhé příčce se umístili zástupci Francie, třetí místo patří Španělsku.
Global Management Challenge EUROMANAGER je mezinárodní interaktivní týmová soutěž, jejíž podstatou je simulace vnitrofiremních procesů a jejich rozvoje na základě rozhodnutí soutěžních týmů v oblasti marketingu, prodeje, financí (včetně úvěrové a investiční činnosti), logistických procesů a personálního řízení. Svým rozsahem jde o největší projekt svého druhu na světě – od roku 1980 se ho zúčastnilo více než 230 000 vysokoškoláků a manažerů z 11 zemí světa. Do programu se zapojily i desítky významných mezinárodních společností a poradenských firem.
V České republice se Global Management Challenge pořádala letos poprvé, ačkoliv ve světě má již dvacetiletou tradici. O to větší cenu má vítězství našeho týmu v tvrdé mezinárodní konkurenci. Tým VŠE se musel o první místo v České republice utkat s dalšími 193 soutěžními skupinami, reprezentujícími studenty a manažery z celé republiky. V soutěži se vedle vysokoškoláků z pražských univerzit (především VŠE, UK, ČVUT, UNYP a ČZU) uplatnili např. i studenti z Masarykovy Univerzity v Brně, Slezské Univerzity v Opavě, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Vysoké školy podnikání v Ostravě, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské Univerzity a Univerzity Pardubice.
Absolutním vítězem letošní edice se stala Česká republika reprezentovaná týmem studentů z VŠE, jehož členy byli Leo Crlík, Miloslav Holba, Jana Novotná, Patrik Vyroubal a Petr Macalík. Jako druhé se umístilo družstvo Francie, třetí příčku obsadili soutěžící ze Španělska. V předvečer mezinárodního finále se uskutečnil na proslulé sorbonnské univerzitě seminář za účasti generálního ředitele společnosti Renault. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo v pařížském Burzovním paláci za přítomnosti významných představitelů francouzského veřejného a politického života.
Organizátorem soutěže v České republice je personální agentura Recruitment International, která působí na našem trhu od r. 1990. Hlavními partnery soutěže jsou společnosti Accenture, Carrefour a Microsoft. Hlavním sponzorem je společnost Canona dalšími oficiálními partnery jsou: Ford, Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů, TNT Česká republika, University of New York v Praze, Crowne Plaza Hotel, ČSA. Mediálními partnery: jsou Hospodářské noviny a HR Forum.
Poradenská společnost Accenture však letos podporovala soutěž nejen jako hlavní partner, ale také vsadila přímo na vítěze — česká pobočka této nadnárodní společnosti totiž byla zároveň sponzorem vítězného týmu Vysoké školy ekonomické.
„Naše společnost vždy ve své práci sází na dokonalou týmovou práci a to, jak mezi našimi zaměstnanci, tak i s klienty. Se 75 000 zaměstnanci po celém světě je týmová spolupráce nejen důležitá, ale nezbytná k úspěchu. Společnost Accenture zaměstnává po celém světě stovky špičkových odborníků a podle potřeb klientů z nic dokáže flexibilně vytvářet funkční mezinárodní týmy, schopné řešit zadané problémy rychle, spolehlivě, podle nejnovějších poznatků v oboru a zároveň s přihlédnutím k místním podmínkám,“ řekl Jaime Falcao, partner společnosti Accenture. „Soutěž Global Management Challenge pomáhá společnostem nalézat a podporovat právě takové talentované mladé lidi, jaké naše hospodářství tak nutně potřebuje. Naše účast na tomto projektu je tedy logická a my jsme nesmírně potěšeni, že zrovna naši studenti dokázali hned při své premiéře zvítězit“, dodal pan Falcao.
“Euromanager je nejen interaktivní simulační hrou, ale i efektivním školícím nástrojem, umožnujícím simulaci a testování změn zodpovědností v rámci manažerského týmu a takticko-strategických postupů. Pro studenty je unikátní příležitostí vyzkoušet si, nakolik jejich teoretické vědomosti naleznou uplatnění v realistické simulaci trhu a jeho zákonitostí a porovnat jejich postupy s již hotovými manažery”, řekl Dr. Jan Vymětal, Recruitment International, regionální ředitel pro Českou a Slovenskou republiku.
Soutěž Global Management Challenge je věrnou reprodukcí reality ve společnosti a její absolvování je pro účastníky zdrojem cenných námětů a postupů nezbytných pro budoucího manažera i vedoucího pracovníka. Je to výborná aktivní a efektivní školící metoda, která podporuje především efektivní týmovou spolupráci, budoucím manažerům dává možnost získávat praktické zkušenosti a připravuje je tak na přijímání strategických rozhodnutí. Nejúspěšnější tým v ČR získává slevu 50 % na studium M.B.A na UNYP (University of New York/Prague).